  • Data: 2020-10-19 21:58:29
    Temat: Re: AB=21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Na pewno na wyczerpaniu ?
    > Podobno ludzie rezygnuja z linii stacjonarnych ... no ale kupuja
    > Voipy :-)

    Kupują i dostają numery z całkiem nowej puli. Zakresy niegdyś dane
    tepsie leżą odłogiem. Ja swój numer oddałem trzy tygodnie temu.
    Bez żalu. Niektórzy z sentymentu przenoszą swoje stare numery do
    operatorów VoIP -- żeby płacić złotówkę rocznie zamiast kilkuset.
    Liczą na to, że jeszcze do czegoś się przydadzą, że kiedys do nich
    wrócą. Słaba to nadzieja.

    Numery geograficzne dzisiaj mają sens wyłącznie w przypadku osób
    prawnych. I to też nie wszyttkich, bo nie dla każdego biznasu
    ważne jest wskazanie lokalizacji. Zostają urzędy. Te centralne,
    wiadomo -- mają 22, żadna niespodzianka. No to jeszcze urzędy
    samorządowe -- to najmocniejszy "klient".

    Polski PNK jest wyjątkowo nieudolnym tworem. W takiej na przykład
    Chorwacji telefoniczny numer kierunkowy tożsamy jest z kodem
    pocztowym. Tam wszyscy wiedzą, że 1 to Zagrzeb (wiadomo, stolca),
    22 to Dubrownik, 21 Split, 22 Szybenik, 23 Zadar (a jednak można
    po kolei!) itd. To samo z komórkami -- wiadomo, że 9 to "mobitel",
    ale kolejna cyfra wskazuje operatora (raczej nie będzie tam ich
    więcej niż 9). Porządek w numeracji jest jednym z powodów, że
    stacjonarna telefonia (dzisiaj realizowana przez VoIP) ma się
    tam znacznie lepiej niż w Polsce.

    --
    Jarek