  • 1. Data: 2020-10-15 21:10:11
    Temat: AB=21
    Od: w...@g...com

    Dziś w Dzienniku Ustaw nowelizacja PNK 2013 (Dz.U. 2020, poz. 1807).
    Przeznaczamy zakres AB=21 "dla numeracji dla komunikacji maszyna-maszyna".

    Nie ma już braku wolnej numeracji stacjonarnej w SN Warszawa? Nie była to (AB=21)
    nieformalna, ale logiczna/naturalna rezerwa dla niej?

    Moim zdaniem kolejne po AB=26 i AB=47... zaśmiecanie, zaburzanie i gmatwanie PNK...

  • 2. Data: 2020-10-15 22:54:42
    Temat: Re: AB=21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.10.2020 o 21:10, w...@g...com pisze:

    > Moim zdaniem kolejne po AB=26 i AB=47... zaśmiecanie, zaburzanie i
    > gmatwanie PNK...

    Komórek jest więcej niż PSTN-ów, numer możesz przenieść, dodatkowych
    opłat za połączenie MM nie ma.
    Więc jakie to ma dzisiaj znaczenie?

  • 3. Data: 2020-10-15 23:04:31
    Od: w...@g...com

    W dniu czwartek, 15 października 2020 22:54:46 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Komórek jest więcej niż PSTN-ów, numer możesz przenieść, dodatkowych
    > opłat za połączenie MM nie ma.
    > Więc jakie to ma dzisiaj znaczenie?

    To PO CO w ogóle PNK w randze rozporządzenia?

  • 4. Data: 2020-10-15 23:39:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.10.2020 o 23:04, w...@g...com pisze:

    > To PO CO w ogóle PNK w randze rozporządzenia?

    Ranga nie ma znaczenia. Odpowiednik NASK dla telefonii jest raczej
    potrzebny, ale bez przywiązywania geograficznego dla numerów.

  • 5. Data: 2020-10-16 08:35:57
    Od: w...@g...com

    W dniu czwartek, 15 października 2020 23:39:47 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Ranga nie ma znaczenia. Odpowiednik NASK dla telefonii jest raczej
    > potrzebny, ale bez przywiązywania geograficznego dla numerów.

    Nie zaczynałem wątku o tym, czy PNK jest potrzebny czy nie.
    Zacząłem wątek o tym, dlaczego w ramach istniejącego PNK przyznano akurat AB=21,
    jakby wbrew dotychczasowej i generalnej logice owego PNK i krótkowzrocznie w stosunku
    do SN Warszawa, w której przestrzeń numeracyjna stacjonarna jest na wyczerpaniu. I
    tyle.

  • 6. Data: 2020-10-16 15:14:45
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    W dniu 2020-10-16 o 08:35, w...@g...com pisze:

> [...]
    do SN Warszawa, w której przestrzeń numeracyjna stacjonarna jest na wyczerpaniu. I

    Skąd ta informacja, że przestrzeń numeracyjna stacjonarna dla W-wy jest
    na wyczerpaniu?

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2020-10-16 16:35:52
    Od: w...@g...com

    W dniu piątek, 16 października 2020 15:14:47 UTC+2 użytkownik Grzexs napisał:

> [...]
    tyle.

    > Skąd ta informacja, że przestrzeń numeracyjna stacjonarna dla W-wy jest

    Padała kilka razy nawet tu na grupie w wątkach numeracyjnych, pojawiała się w
    konsultacjach zmian PNK. Najkonkretniej byłoby to zweryfikować z po prostu z
    zajętością numeracji dla AB=22 ale ze strony BIP UKE znikła ta poręczna sortowalana
    wyszukiwarka. Przynajmniej teraz pojawia się błąd 503 :-(

  • 8. Data: 2020-10-16 19:41:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.10.2020 o 08:35, w...@g...com pisze:

> [...]
    > krótkowzrocznie w stosunku do SN Warszawa, w której przestrzeń
    > numeracyjna stacjonarna jest na wyczerpaniu. I tyle.

    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że w Warszawie i okolicy wykorzystano
    niespełna milion numerów stacjonarnych. Nie znam i nie mam skąd wziąć
    aktualnych danych, ale parę lat temu POTS-ów w całej Polsce było jakieś
    8 milionów.

  • 9. Data: 2020-10-16 20:50:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

> [...]
    > niespełna milion numerów stacjonarnych. Nie znam i nie mam skąd wziąć
    > aktualnych danych, ale parę lat temu POTS-ów w całej Polsce było jakieś

    Były jednak prognozy, że warszawska pula numerów 22 (plus siedem cyfr)
    się skończy. Tak samo dobre jak te wcześniejsze, że funkcjonowanie
    miasta Paryż stanie się niemożliwe (gdzieś w połowie XX wieku miało to
    nastąpić), gdyż ze względu na rozwój transportu ulice pokryje warstwa
    za przeproszeniem końskiego gówna, a służby miejskie nie nadążą z
    wywozem.

    Do tego cyklu prognoz pasuje proroctwo, że jeśli operatorowi komórkowemu
    A przydzieli się numerację 601-xxx-xxx, a operatorowi B 602-xxx-xxx, to
    starczy po wsze czasy, bo więcej telefonów komórkowych nigdy nie będzie.
    Jeśli ponadto pojawi się kolejny operator C (501-xxx-xxx), to klienci
    się rozdystrybuują równomiernie i rezerwa numerów będzie jeszcze większa.

    Plan Numeracji Krajowej w obecnej formie zawdzięczamy jednemu Dobremu
    Urzędnikowi Państwowej Administracji (znam gościa), który przez kilka
    lat barł pieniądze w Ministerstwie Łączności tylko za to, że układał te
    cyferki. Jak już ułożył, w oparciu o gierkowskie województwa, to mu te
    województwa zaraz zlikwidowali. Potem było tylko gorzej. Obecny plan
    nadaje się wyłącznie do zaorania i stworzenia od nowa -- nie ma co się
    rozczulać nad szczegółwami w rodzaju "AB=21".

    Jarek

    --
    640K ought to be enough for anybody.

  • 10. Data: 2020-10-16 20:59:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

> [...]

    województwa zaraz zlikwidowali. Potem było tylko gorzej. Obecny plan
    nadaje się wyłącznie do zaorania i stworzenia od nowa -- nie ma co się
    rozczulać nad szczegółami w rodzaju "AB=21".

    Jarek

    --
    640K ought to be enough for anybody.