    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AT91SAM7 i sterowanie układem 5V
    Date: Sat, 03 Jan 2009 01:07:14 +0100

    > Swoją drogą czy stabilizatory dobrze radzą sobie z przeciąganiem
    > napięcia po stronie wtórnej w górę? nigdy tego nie próbowałem z
    > popularnymi stabilizatorami.

    Zauważ, że napięcie nie jest "przeciągane" :).. Podpinasz przez rezystor
    3V3 do 5V i co się dzieje? Płynie prąd z 5V do 3V3, więc stabilizator
    zmniejsza swój prąd i w ten sposób na wyjściu nic się nie zmienia :)...
    I tyle!! :)... Napięcie będzie dalej dobrze stabilizowane, pod
    warunkiem, że prąd wpływający będzie mniejszy od prądu pobieranego w tej
    gałęzi. Niektóre stabilizatory dalej sobie też poradzą, bo "zjedzą"
    nadwyżkę prądu, inne nic nie zrobią... no to to już zależy od
    stabilizatora, ale dopóki prąd "obcy" jest mniejszy od prądu który
    stabilizator powinien wydawać - tak długo wszystko będzie OK :)...
    Oczywiście, jak uwzględnisz rezystancje połączeń to się okaże, że to
    napięcie jednak się trochę waha, mogą tą drogą wnikać zakłócenia (jeśli
    podłączysz do zakłóconego napięcia), no ale tutaj ciężko jest uogólniać
    ;)...

    Pozdrawiam
    Konop