  • 11. Data: 2009-01-03 10:30:33
    Temat: Re: AT91SAM7 i sterowanie układem 5V
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Konop wrote:
    > Więc może serio przejdziesz na NXP?? ;>... LPC2366 albo 2368 ??
    > ;>... chyba spełnią Twoje wymagania :D...

    A jak u nich z bledami? Kiedys wzialem LPC2106, to nie dosc ze byl
    problematyczny, to jeszcze nie dawalo sie kupic w produkcyjnych
    ilosciach (ssanie bylo wtedy na wiekszosc ARM Philipsa).

    --
    Jerry1111

  • 12. Data: 2009-01-03 11:17:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > A jak u nich z bledami? Kiedys wzialem LPC2106, to nie dosc ze byl
    > problematyczny, to jeszcze nie dawalo sie kupic w produkcyjnych
    > ilosciach (ssanie bylo wtedy na wiekszosc ARM Philipsa).
    Co do błędów, to dużo poprawili... pierwsze LPCki był faktycznie do
    d***, potem zrobili lepsze, ale z pewnymi błędami, te LPC23xx są jeszcze
    nowsze. No i o błędach za wiele nie słyszałem... choć pewne "kwiatki"
    się zdarzają, ale z tego, co zauważyłem, z reguły głupiał kompilator ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 13. Data: 2009-01-03 13:50:44
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Konop wrote:
> [...]
    > nowsze. No i o błędach za wiele nie słyszałem... choć pewne "kwiatki"
    > się zdarzają, ale z tego, co zauważyłem, z reguły głupiał kompilator ;)...

    Hmmm... ale to przeciez ARM7, wiec kompilator powinien glupiec w tym
    samym momencie dla wszystkich ARMow. Chyba ze to nie takie proste jest?

    Ja na razie cwicze AVR32 - na razie (jeszcze) przyjemne.

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2009-01-03 16:34:16
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:
    > Ja na razie cwicze AVR32 - na razie (jeszcze) przyjemne.

    Czytałem erratę do jednego tylko AVR32 i zbladłem :) Czy to w ogóle nie
    jest wersja beta hardware :) ? Może jednak czekać na jakiś drugi rzut?
    Właśnie muszę wybrać coś do większego systemu (najlepiej z akceleracją
    bytecode java) i jakoś tak zerkałem w stronę AVR32...

  • 15. Data: 2009-01-03 23:20:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

> [...]
    > Właśnie muszę wybrać coś do większego systemu (najlepiej z akceleracją
    > bytecode java) i jakoś tak zerkałem w stronę AVR32...

    Akcelerację Javy (Jazelle) mają praktycznie wszystkie atmelowe
    ARM926EJ-S czyli np. AT91SAM9260. Nie musisz przechodzić do obozu AVR32
    (jeżeli już dłubałeś w innych ARMach) ani zmieniać ulubionego producenta.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-01-03 23:20:59
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Sebastian Bialy wrote:

    > Czytałem erratę do jednego tylko AVR32 i zbladłem :) Czy to w ogóle nie
    > jest wersja beta hardware :) ? Może jednak czekać na jakiś drugi rzut?

    Czytales pewnie do Rev.J - to jest engineering sample ;-)
    Szybko zrobili potem kilka wersji. Generalnie jest OK, nie narzekam. Aha
    - pradu wcale prawie nie bierze.

    > Właśnie muszę wybrać coś do większego systemu (najlepiej z akceleracją
    > bytecode java) i jakoś tak zerkałem w stronę AVR32...

    Patrzyles na rodzinke AP7000? AFAIR cos tam ma.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2009-01-04 00:07:37
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Hmmm... ale to przeciez ARM7, wiec kompilator powinien glupiec w tym
    > samym momencie dla wszystkich ARMow. Chyba ze to nie takie proste jest?

    No właśnie o to mi chodziło - że wszystkie problemy jakie miałem
    (pomijając własne błędy) okazywały się efektem zgłupienia kompilatora
    ;)... czyli nie są związane z producentem :)... właśnie o to mi chodziło
    ;)... faktem jest, że ja ich póki co używałem jak jakiś ATtiny ;P...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 18. Data: 2009-01-04 10:16:45
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Jerry1111 wrote:
    > Patrzyles na rodzinke AP7000? AFAIR cos tam ma.

    Mam STK1000 z 7000 na pokładzie i jakoś chciałem sobie poćwiczyć
    Javę@hardware. Niestety nawet jeśli pobawie się ze skutkiem pozytywmnym
    to obawiam się że bez 4 warstw w projekcie docelowym będzie bieda (zdaje
    się że te AVR32 są BGA). W ogóle mogli by zrobić AVR32 w koncepcji SOC
    (CPU + RAM + FLASH). Wtedy bym się nie zastanawiał.

  • 19. Data: 2009-01-04 10:34:14
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Akcelerację Javy (Jazelle) mają praktycznie wszystkie atmelowe
    > ARM926EJ-S czyli np. AT91SAM9260.

    Tak wiem, ale AVR32 wyglądają również nieźle, dlatego sie na razie
    rozglądam.

    > ani zmieniać ulubionego producenta.

    To nie argument. Agumenty które mnie interesują:

    a) montowalne na 2 warstwach

    b) mozliwość podpięcia pamięci z współczesnego PC (a więc taniej).

    c) Java w hardware.

    d) do dostania w detalu w mięsnym na rogu.

    e) być może z portem linuxa (ale niekoniecznie).

    No ja wiem, że tak to tyko ...

    PS. Widział ktoś akcelerację sprzetową dla maszyny .NET gdziekolwiek?

  • 20. Data: 2009-01-04 15:49:55
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Konop wrote:

    > No właśnie o to mi chodziło - że wszystkie problemy jakie miałem
    > (pomijając własne błędy) okazywały się efektem zgłupienia kompilatora
    > ;)... czyli nie są związane z producentem :)... właśnie o to mi chodziło

    Jasne. Czyli kompilator byl w porzadku.

    > ;)... faktem jest, że ja ich póki co używałem jak jakiś ATtiny ;P...

    a w czym na ATTiny pisales? W gnu-gcc, avr-gcc, C-99, czy innym c?
    Po prostu czas byc 'compliant' ze specyfikacja jezyka dla duzych prockow
    a nie uzywac przyzwyczajenia z wynalazkow producentow dla malych prockow ;-)

    --
    Jerry1111