  • 21. Data: 2009-01-04 20:11:45
    Temat: Re: AT91SAM7 i sterowanie układem 5V
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > Mam STK1000 z 7000 na pokładzie i jakoś chciałem sobie poćwiczyć
    > Javę@hardware. Niestety nawet jeśli pobawie się ze skutkiem pozytywmnym
    > to obawiam się że bez 4 warstw w projekcie docelowym będzie bieda (zdaje
    > się że te AVR32 są BGA).

    Jak wrzucisz takie procki w BGA (powyżej 200 kulek) na płytkę
    4-warstwową i będzie to działać poprawnie - to jesteś GOŚĆ. Wg mnie nie
    ma szans. W jednym projekcie w firmie (na AT91SAM9261) mamy płytkę 10
    czy 12-warstwową a i tak wiatr tam nie hula. No ale to jest super
    miniaturyzacja i na ścieżki na zewnętrznych warstwach nie ma w ogóle
    miejsca.

    > W ogóle mogli by zrobić AVR32 w koncepcji SOC
    > (CPU + RAM + FLASH). Wtedy bym się nie zastanawiał.

    Rzadko kiedy robi się wydajne procki połączone z Flashem na jednym
    kawałku krzemu (patrz np. atmelowa rodzina SAM9 czy palmtopowe PXA),
    może jest w tym jakaś większa filozofia związana przykładowo z procesem
    technologicznym?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 22. Data: 2009-01-04 20:16:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

> [...]
    [...]
    > Agumenty które mnie interesują:
    > a) montowalne na 2 warstwach

    Chcesz wydajny procek i taki warunek? Od razu sobie odpuść.
    Nawet kobyły w TQFP206 (a'la AT91RM9200) ciężko jest upchnąć sensownie
    na płytce 2-warstwowej. Przecież 4-warstwowe nie są takie drogie (patrz
    np. oferta Technoservice "TS'ka").

    > b) mozliwość podpięcia pamięci z współczesnego PC (a więc taniej).

    SDRAM jest całkiem współczesny. A że kupisz w postaci scalaka a nie
    modułu DIMM (wymagającego dodatkowo kupienia podstawki) - to chyba tym
    lepiej, bo mniej miejsca zajmie na PCB. Większość ARM9 oraz wszystkie
    AVR32 obsługują SDRAM'y.

    > d) do dostania w detalu w mięsnym na rogu.

    Jassne. Czyli cały post należało opatrzyć emotikonem ;-) ?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-01-04 20:33:40
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Jak wrzucisz takie procki w BGA (powyżej 200 kulek) na płytkę
    > 4-warstwową i będzie to działać poprawnie - to jesteś GOŚĆ.

    Ano doświadczeń nie mam. Z tymi 12 warstwami to chyba jednak z lekka
    przesada, mam tu zmontowany AVR32 z 256 kulkami i na oko (ale nie mam
    tego jak ocenić inaczej) laminat ma 4 lub nieco więcej warstwowy.

    jak by nie patrzeć, ciękie czasy dla amatorów :/

  • 24. Data: 2009-01-04 20:37:50
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    > Nawet kobyły w TQFP206 (a'la AT91RM9200) ciężko jest upchnąć sensownie
    > na płytce 2-warstwowej. Przecież 4-warstwowe nie są takie drogie (patrz

    No czasami może to oznaczać opłacalny/nieopłacalny. Nie nalegam - tylko
    chciałbym :)

> [...]
    > modułu DIMM (wymagającego dodatkowo kupienia podstawki) - to chyba tym
    > lepiej, bo mniej miejsca zajmie na PCB. Większość ARM9 oraz wszystkie

    Podstawka pod pamięc ma tą zaletę, że można łatwo rozbudować o ile
    trzeba - przez klienta :). A więc produkt w teorii tańszy.

    > Jassne. Czyli cały post należało opatrzyć emotikonem ;-) ?

    E tam, ja całkiem serio. Co ostatnio znajduje jakiś ciekawy element, to
    najbliższy dystrybutor na taiwanie albo detal oznacza przynajmniej wagon
    lub też na syberię (do PL) nie wysyłają itd.

  • 25. Data: 2009-01-04 20:47:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Bialy pisze:

    > Ano doświadczeń nie mam. Z tymi 12 warstwami to chyba jednak z lekka
    > przesada, mam tu zmontowany AVR32 z 256 kulkami i na oko (ale nie mam
    > tego jak ocenić inaczej) laminat ma 4 lub nieco więcej warstwowy.

    Atmel płytkę NGW100 zrobił w 8 warstwach. To wg mnie sensowna liczba,
    może dałoby się zejść do 6.
    http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?too
    l_id=4102

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 26. Data: 2009-01-05 19:24:14
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Sebastian Bialy wrote:

    > No czasami może to oznaczać opłacalny/nieopłacalny. Nie nalegam - tylko
    > chciałbym :)

    Zelazko ;-)))
    Ano ma swoje zalety.

    > Podstawka pod pamięc ma tą zaletę, że można łatwo rozbudować o ile
    > trzeba - przez klienta :). A więc produkt w teorii tańszy.

    SDRAM w podstawce (a w zasadzie DDRAM2, bo ma byc od wspolczesnego PC)
    ma te wade ze trzeba mu dolozyc regulator source/sink 1.25V i dosc
    dobrze pilnowac SI. Pojedyncza kostka SDRAM moze byc podlaczona bez
    niczego (chociaz w przypadku UC3A i kostek Micron trzeba dac rezystory
    na liniach danych od strony ram).

    Wiesz, dla mnie Farnell to miesny na rogu ;-)
    Ino AVR32 tam nie ma, trzeba w Digikey kupowac. To akurat dobrze, bo z
    reguly Digikey jest tanszy niz Farnell.

    > E tam, ja całkiem serio. Co ostatnio znajduje jakiś ciekawy element, to
    > najbliższy dystrybutor na taiwanie albo detal oznacza przynajmniej wagon
    > lub też na syberię (do PL) nie wysyłają itd.

    Uwierz mi - 95% elektroniki (i nie tylko, inne rzeczy tez) biore z
    Farnell/RS. Nie mam problemow z nietypowymi rzeczami. Oni nie wszystko
    maja na stronie, wiec czasami trzeba zadzwonic i pogadac.

    --
    Jerry1111

  • 27. Data: 2009-01-05 19:27:45
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Atmel płytkę NGW100 zrobił w 8 warstwach. To wg mnie sensowna liczba,
    > może dałoby się zejść do 6.
    > http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?too
    l_id=4102

    Jak starannie policzysz zasilanie, ze bedzie na limicie dzialania, to
    AP7000 pewnie i na 4 warstwach zrobisz (masa i 3x signal, dla plytek
    typu proc+pamiec+lcd+rs232/ethernet - nic wiecej). Ale tutaj naprawde
    ilosc egzemplarzy musi usprawiedliwic czas projektowania, bo duzo
    miejsca na swobode nie bedzie.

    --
    Jerry1111