  • Data: 2021-11-30 20:35:59
    Temat: Re: Aktywny split sygnału RGB
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/11/2021 20:00, Dawid Rutkowski wrote:

    > To Amiga 1200 potrafi wyksztusić 1024*768 w 60+Hz i to non-interlaced?

    "[...] AGA lacks flicker free higher resolution modes, being only able
    to display 640 × 480 at 72 Hz flicker-free operation. 800 × 600 mode is
    rarely used as it can only operate at a flickering 60 Hz interlaced
    mode. In contrast, higher-end PC systems of this era can operate 1024 ×
    768 at 72 Hz with a full 256-color display. AGA's highest resolution is
    1440 × 580 (262 144 colors) in interlaced 50 Hz PAL mode, when overscan
    is used. [...]"

    Ogólnie AGA potrafi wygenerować bardzo szeroki zakres sygnału Video na
    złaczu, od PAL po VGA i sporo "dziwnych" które nie mieszczą się w
    obecnie znanych zakresach.

    Jednak PAL i VGA są standardowo dostępne z poziomu systemu operacyjnego,
    a AGA przełaczy sygnały w locie i jeśli monitor się nie połapie, to nic
    nie zobaczysz. Potrafią to monitory multisync i *niektóre* monitory
    przypadkowo (poza oficjalną specyfikacją) akcpetujące sygnał PAL na
    wejściu VGA. Zdecydowana większość wyświetli "out of range" itp.
    Monitory akcpetujace PAL na wejśiu VGA stanowią cenny nabytek i bardzo
    cieżko dostać je na rynku wtórnym, więc sobie darowałem.

    Sztuczka polega na tym, aby podpiąc oba sygnały jednoczesnie, i używać
    sygnału sterujacego na SCART do przełaczenia z VGA na PAL i odwrotnie. I
    to działa znakmicie, gdyby nie zakłócenia, dla pasywnego spięcia drutów.
    Trzeba separować i do tego potrzebny zestw 3*2 wzmacniaczy video +
    prosta logika detektujaca częstotliwośc odchylania poziomego.

    > Taka ze sztancy bita czy hackowana?

    Goła.