  • 31. Data: 2010-01-21 20:10:57
    Temat: Re: Akumulator ile ładować?
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hj9b92$o03$1@inews.gazeta.pl...
    > Piotrek wydusił z siebie te słowy:

    > jesli ładowanie będzie nie teges (słabo naciągnięty pasek klinowy,
    > alternator kiepski, słabe styki prądowe aku-alternator-rozrusznik oraz
    > słaba masa to na wolnych obrotach aku moze w ogole sie nie ładowac.

    Zapomnieliście, że w temp. akumulatora poniżej - 15-20 st C akumulator
    prawie zupełnie się nie ładuje. Dopiero po dłuższej jeździe w czasie mrozu,
    gdy elektrolit się nagrzeje, to wtedy się naładuje. Dlatego celowe jest
    przyniesienie akumulatora do ciepłego pomieszczenia w celu jego ładowania.
    Pozdr
    Waldek

  • 32. Data: 2010-01-21 20:19:43
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2010-01-21 11:20, Piotrek pisze:

> [...]
    > tyle żeby rano odpalił? Mam na myśli uzupełnienie prądu na wieczorny rozruch

    Ja bym nie do końca winił akumulator, a za krótką pracę. Choć może to
    tylko z bardzo starych silnikach, ale niedogrzane świece nie oczyszczają
    się i zbiera się na nich osad, który utrudnia powstawanie iskry.
    Szczególnie na ssaniu w silnikach gaźnikowych miało to znaczenie, bo
    wtedy za bogata mieszanka tym bardziej daje po świecach. Takie mam
    doświadczenia z Motocykla i po odpaleniu nie gaszę, zanim nie osiągnie
    temperatury pracy i nie zdejmę ssania. Od października odpalam na 20-30
    minut co 2 tygodnie. Motocykl garażowany w temperaturach około 5-10 stopni.

    Mateusz Mirski

  • 33. Data: 2010-01-21 20:41:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:03:54 +0100, Arbiter napisał(a):

    > jesli samochod jest sprawny a a akumulator ma dobrą pojemnosc to nei musisz
    > nic doładowywać. A jesli akumulator sie konczy i chcesz zwiekszyc szanse
    > rozruchu rano, to potrzymaj go okolo 15 min na jałowym. Dobrze by tez
    > ustawic w bezwietrznym miejscu, moze przy scianie to moze silnik dłuzej
    > temperature utrzyma i az tak nie zastygnie. Ale to chbya musialbys odpalac
    > auto co kilka godzin zeby trzymal cieplo

    Tak naprawdę, to mogłoby mu pomóc cykl ładowań odsiarczaniających, ale
    obawiam się, że to za trudne w obecnych czasach do przeprowadzenia.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 34. Data: 2010-01-21 20:50:16
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    "Arbiter" napisał w wiadomości news:hja1f9$4dm$1@newsread1.aster.pl...
    > no i ogolnie to fajna sprawa na -10 mrozie wyjmowac pod chmurką akumulator a
    > potem go jeszcze nosić i rano podłączac
    alternatywa jest prosta :
    kupić nowy, porządny aku za kilkaset pln.
    albo nosić ten kociołek do domu.

  • 35. Data: 2010-01-21 22:52:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010 15:35:16 +0100, Wojtekk wrote:
    >Krążyła też kiedyś opinia, że jeden rozruch zimą to 15 minut jazdy.
    >W starych samochodach to mniej więcej się zgadzało. Z mechanicznym zapłonem,
    >ręcznym ssaniem było trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem.

    Zalezy ktore. Dobrze wyczuty gaznik zapalal szybciej niz najnowsza
    elektronika :-)

    J.

  • 36. Data: 2010-01-21 23:24:52
    Od: "Rafal..." <r...@i...addr.arpa>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    drill wrote:

    > co oznaczałoby, że stare auta jeżdzące po mieście
    > nie są w stanie przeżyć tygodnia w mrozy.

    Co się zdarza przy akumulatorze w stanie przedagonalnym :) Znajomy
    codziennie sobie podpina na godzinę, dwie, trzy żeby rano bez stresów
    odpalić :)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 37. Data: 2010-01-21 23:43:08
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...addr.arpa> napisał w wiadomości

    > Co się zdarza przy akumulatorze w stanie przedagonalnym :) Znajomy
    > codziennie sobie podpina na godzinę, dwie, trzy żeby rano bez stresów
    > odpalić :)

    :-)
    A grzałki na 220V do bloku Mercedesa pamiętają ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 38. Data: 2010-01-21 23:50:42
    Od: "mbuniek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > minimum powinien samochód pochodzić na postoju aby naładować akumulator na
    > tyle żeby rano odpalił? Mam na myśli uzupełnienie prądu na wieczorny

    Kiedys zostawilem lampke w aucie na 10 godzin i wypompowalo akku (corolla
    1.6) oczywiscie nie bylo mowy o odpalneiu (bylo cieplej temp +i ti okolo 10)
    ale przejechalem okolo 6 km (15-20) minut potem po kilku godzinach odpalil.

    Buniek

  • 39. Data: 2010-01-22 09:20:13
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Arbiter pisze:
    > no i ogolnie to fajna sprawa na -10 mrozie wyjmowac pod chmurką akumulator a
    > potem go jeszcze nosić i rano podłączac

    lepsze to niż wkur....enie rano gdy auto nie chce odpalić.

    --
    krzysiek82

  • 40. Data: 2010-01-22 14:48:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w
    > nieprawda, przynajmniej w samochodach które mialem (ze sprawnym
    > alternatorem). Alternator ładuje od niskich obrotów, to nie jest
    > pradnica, ze potrzebuje 2000rpm.

    Alternator ma przekladnie i na jalowych obrotach moze ma nawet
    wiecej niz 2000 rpm :-)

    Poza tym jego wydajnosc pradowa spada przy niskich obrotach, ze
    wszystkimi elektrycznymi szykanami moze nie wystarczyc ..

    J.