eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaAkumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ? › Re: Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu,
    czy wyschły ?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 29 Sep 2021 17:31:46 +0200

    On Wed, 29 Sep 2021 06:35:44 -0700 (PDT), a a wrote:
    > tutaj znalazłem na elektrodzie ten temat
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3200233.html
    >
    > bo kupiłem 2 używane aku YUASA
    > SWL1800FR
    >
    > https://www.yuasa.co.uk/swl1800fr-swl1800fr.html
    >
    > i stały przez rok, bo nie miałem siły nosić je do prostownika na piętro
    >
    > ale przeniosłem i kupiłem zasilacz regulowany niemiecki 0-30V/0-2,5A
    > czyli słaby a dodatkowo wyświetlacz amperowy nie działa
    > no i ładuję je maksymalną mocą
    >
    > Na maksie, pięcie ladowania 15,21 V ale i tak limit prądu
    >
    > Gdy odłączę zasilacz napięcie spada do 13V
> [...]

    Ale co - jeden dobry, a drugi zly?
    Bo tak z katalogu, to sie raczej masy nie dowiesz - taka "srednia"
    podana, ile bylo na poczatku - nie wiadomo dokladnie.

    Jak kupiles uzywane, a potem jeszcze rok staly, moze w dodatku
    nienaladowane, to ich stan jest nieokreslony. Moze byc bardzo zly.

    Napiecia w miare typowe - jak odlaczysz akumulator od prostownika,
    to napiecie spada - i dosc szybko osiaga 13.2V.
    Miernik masz dokladny? to jest 13.0V czy 13.2V.

    Teraz przeczytaj datasheet.
    Napiecie ładowania "float" 13.75V. "cyclic" 14.5V.

    Cykliczne, to taki tryb, gdzie rozladowujesz, ładujesz, i odlaczasz
    prostownik.
    "Float" - zapewne maja na mysli dlugotrwale pozostawanie pod
    napieciem.
    Zbyt wysokie napiecie szkodzi, bo sie wodor wydziela, a dolac wody nie
    ma jak.

    Te akurat maja rekombinacje gazow, to im ta elektroliza tak bardzo
    przeszkadzac nie powinna.

    J.