-
Data: 2017-07-22 20:56:13
Temat: Re: Alternator padł
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-07-22 o 16:38, Janusz pisze:
> W dniu 2017-07-22 o 14:44, Pszemol pisze:
>> Padł mi alternator który kupiłem w jesieni...
>> Fakt, że nie był oryginalny od Hondy tylko ze sklepu z częściami.
>> Zastanawiam się teraz jak taki alternator z wbudowanym
>> regulatorem działa i co mogło ubić w nim tą elektronikę...
> np przepięcia albo przeciążenie.
>
>> Co tam takiego delikatnego? Zważywszy na to jakie tam prądy
>> hulają to spodziewam się tam diód wielkości musującej tabletki
>> wapna :-) Jak się taka dioda może zepsuć? Gdzie wrażliwość?
> Diody najczęściej przebijają napięciowo.
>
>> Jak skomplikowany jest typowy układ regulatora w alternatorze?
>> Ktoś może się orientuje co tam siedzi w środku?
> Tzw regulator, czyli układ który reguluje napięcie wzbudzenia pod
> wpływem nap wyjściowego (na grubym kablu), ewentualnie w nowszych może
> być jeszcze
> ogranicznik prądu ale zazwyczaj oporność diod i uzwojeń ustala prąd
> maksymalny.
>>
>> Oprócz masy, jest duży kabel idący do "plusa", ale jest też
>> wtyczka doprowadzająca napięcie do uzwojenia wzbudzającego,
>> coś w środku jednak siedzi ograniczającego napięcie ładowania aku.
>> Ma ktoś schemat tego co tam siedzi? Jak to jest zabezpieczone
>> przed awariami, przed uszkodzeniem, przed odwrotną polaryzacją itp.
> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
obciążenie...
Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
skodzie felicji czy favorit...
--
pzdr, j.r.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.07.17 21:26 Kaczin
- 22.07.17 21:27 Kaczin
- 22.07.17 21:34 Pszemol
- 22.07.17 21:35 Pszemol
- 22.07.17 22:12 Kaczin
- 22.07.17 23:18 Janusz
- 23.07.17 10:10 Uncle Pete
- 23.07.17 13:07 PiteR
- 23.07.17 14:42 Pszemol
- 23.07.17 15:24 Janusz
- 23.07.17 19:33 jacek
- 23.07.17 19:42 Janusz
- 23.07.17 22:14 jacek
- 24.07.17 00:17 J.F.
- 24.07.17 10:49 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 2,5 x więcej niż Li-Ion
- Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- Dalekopis T100 - problem z powrotem karetki
- Diody LED - oświetlenie na choinkę
- ale wiesz, że są gotowce?
- jak wykryć zapalenie żarówki?
- Cyna dylemat
- Mierniki poziomu glukozy (CGM, FGM)
- A Szwajcarzy kombinują tak: FinalSpark grows human neurons from stem cells and connects them to electrode arrays
- Kontrola nad prądem - sprawdź jak działa [apka - przyp. JMJ] eLicznik
- NETIA i hasło logowania
- Modulacja FM
- Najgorszy język programowania
- Kol. sukces po polsku: firma Szumisie sp. z o.o.
- Chińska Telefonia 6G - Chcą Nas Sterować Elektrycznie - Jak Kukiełki w Teatrze Lalek!!!
Najnowsze wątki
- 2025-12-25 Skuteczność wymiaru sprawiedliwości
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem