-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
Date: Mon, 18 Feb 2019 12:51:06 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 87
Message-ID: <5c6a9c75$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.19.91
X-Trace: 1550490741 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 494 83.26.19.91:59374
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3950
X-Received-Body-CRC: 3237376618
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650388
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q4daq0$5rf$...@n...news.atman.pl...
>Po kwadransie odpaliłem, ale usłyszałem
>dziwny szum (znany mi z hamowania metra) dobiegający
>z okolic alternatora i zależny od szybkości obrotowej
>silnika.
>13 lutego br. alternator poszedł z dymem. Start z garażu,
>400 metrów, start po ~kwadransie na ~50 m i kolejny start,
>po którym wkrótce zaświeciła się kontrolka ładowania...
Ale co - byl dym, czy byla tylko kontrolka ladowania.
>Niby nic nadzwyczajnego -- stary (dziewięcioletni
>wówczas) akumulator żarł zbyt wiele amperów... Ale...
Niemal na pewno nie.
> - przecież ten akumulator stale starzał się, nie młodniał,
> zaś alternator po 28 marca był słabszy niż przed
> - na nowym alternatorze akumulator brał początkowo 30 A,
> ale po dogłębnym rozładunku, którego raczej 28 marca
> ubr. nie było
> - akumulator doskonale radził sobie z uruchamianiem
> silnika (nowy radzi sobie tak samo!)
To akurat znaczy, ze i prad duzy mogl wziac.
>Skąd bierze się ów szum? Niesymetryczne siły działające
>na łożyska? Drżenie uzwojeń?
Nie ma sie co zastanawiac - trzeba alternator wymontowac i zobaczyc.
Prawdopodobne to np zuzyte szczotki i tarcie metalu o metal.
A potem sie wytarlo i wlaczylo "brak ladowania" ... choc wtedy mogloby
sie nie wlaczyc.
>Czy zwarcie na cienkim (niespełna 1 mm^2) przewodzie
>może (w połączeniu z innymi odbiornikami) przegrzać
>alternator bez niszczenia tego przewodu? **Ponoć**
>te przewody nie są zabezpieczone.
Ale co to za przewod ?
Taki przewod, to akumulator zadymi blyskawicznie.
Alternator bedzie sie musial dluzej pomeczyc.
>Czy samochód zna obciążenie alternatora? -- czy można
Stary nie. W nowoczesnym ... kto wie, co dorobili.
>Jeśli alternator ma 150 A -- jaki prąd go usmaży?
przyzwoitosc nakazuje, zeby ponad 150A. A w lutym to jeszcze wiecej.
Tylko ze to jest jednoczesnie maksymalny prad, ktory alternator
wyprodukuje, wiec nie powinno poplynac wiecej i nie powienien sie
usmazyc.
>Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
>drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?
a) cegowy miernik pradu stalego,
b) jesli masz warunki - spadek napiecia na kablu alternatora.
>Dlaczego alternatory są trójfazowe, nie zaś sześcio...? ;)
>(rozumiem, dlaczego silniki, ale nie rozumiem, dlaczego
>alternatory)
Pewnie za drogie.
trzy fazy sa dobre i tanie :-)
>Jak zabezpieczyć się w przyszłości przed przegrzaniem
>alternatora?
Nie jezdzic jak emeryt :-P
>Czy nie można dać tak słabych (dużej oporności) przewodów
>do akumulatora, by nawet pełne zwarcie akumulatora nie
>zezwoliło na powstanie zbyt dużego prądu? (mały prąd, to
>mały spadek napięcia pomimo dużego oporu -- dałoby się
>ładować)
Tak sie nie da.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.19 20:51 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 21:39 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 22:03 WS
- 18.02.19 23:16 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:33 PiteR
- 18.02.19 23:43 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.02.19 23:55 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:21 yabba
- 19.02.19 01:41 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 02:48 Zenek Kapelinder
- 19.02.19 06:03 J.F.
- 19.02.19 09:10 WS
- 19.02.19 11:50 yabba
- 19.02.19 19:23 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław