    From: DJ <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Amatorskie PCB i braki wiedzy
    Date: Thu, 13 Aug 2009 15:46:05 +0200

    On 2009-08-13 09:51:52 +0200, Osadnik <o...@w...pl> said:

    > Od kilku miesięcy kombinuję trochę nad pewnym fragmentem swojego
    > projektu do oszczędzania ciepła,

    Spojrzałem na ten tresowany dom...
    Chcesz oszczędzać ciepło, i marnujesz prąd ;)
    Czy pomierzyłeś już ile zużywa Ci ten PeCe? Bo jak rozumiem chcesz go 24/7/365?
    To tak z 40 W to chyba trzeba spokojnie liczyć, albo i więcej. Co
    rocznie da Ci przynajmniej jakies 350kWh.

    > jednak moje niezdecydowanie powoduje że nie mogę niczego zrobić do
    > końca i to głownie przez swoje wątpliwości.

    Prawda... wątpliwości są jednym z większych wrogów konstruktora... A
    trzeba z nimi walczyć. Poszerzaniem wiedzy.

    > Teraz bym chciał to komuś zlecić jednak no właśnie nie ma pewności czy
    > zadziała i pieniądze nie pójdą w błoto.

    Skoro ma być i tak pająk, to rób na płytce uniwerslnej, jak radzili już
    wcześniej koledzy.
    Jeśli nie chcesz mocować się z wlutowywaniem złącz, to daj wersje złącz
    montowane do obudowy, i je przewodami do płytki.
    I tak zmienisz jeszcze kilka razy koncepcję, więc nie ma sensu tej
    płytki zamawiać gdziekolwiek.

    > No chyba ze bedzie jakaś dobra dusza która zrozumie ideę

    Idea szczytna, ale realizacja hm... ja bym wywalił PeCe, wywalił
    windose, zrobił jako embedded linux na czymś bardziej energooszczędnym.
    Ale to ja. Ty masz prawo mieć własne zdanie na ten pomysł, dostosowane
    do swoich umiejętności, możliwości, itd.

    --
    DJ