  • Data: 2020-08-18 12:46:05
    Temat: Re: Aparat do wideo jakości supreme - prośba o rekomendację
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak coś jest dedykowane bardziej filmowcom to rzecz robi się kwestią
    > nazwy. A w ogólnym przypadku:
    >
    > Ergonomia w tym wygoda operowania dłuższy czas z ręki i zmiany położenia ekranu.
    >
    > Jakość nagrywania dzwięku.
    >
    > Cena, w zależności od segmentu.
    >
    > Jakość obrazu.
    >
    > Aparat jest (nadal) kompromisem z podstawową funkcją: robienie zdjęć +
    > opcją robienia filmów. Trudno, aby taki kompromis był czymś bardziej
    > optymalnym dla tej opcji niż dedykowane urządzenie, gdzie wszystko jest
    > czy powinno być dopieszczone pod kątem robienia filmów.

> [...]

    Ja bym jeszcze dodał do powyższego, że moim subiektywnym zdaniem wszystko co
    cierpi na 'rolling shutter' nie nadaje się do kręcenia filmów, a juz na pewno
    nie profesjonalnie.
    Chodzi mi o taki efekt: https://www.youtube.com/watch?v=9c3VvsJ0X7w
    I wcale nie trzeba kręcić śmigieł i wiatraczków, wystarczy przemieszczający się
    lewo-prawo obiekt albo panorama czegokolwiek, gdzie sa pionowe linie.
    Osobiście jak mam możliwości i czas to używam do kręcenia starego aparatu z
    matryca ccd, bo 'rolling shutter' z aktualnego mojego canona powoduje, że nie da
    się filmu normalnie oglądać.
    pozdrawiam Krzysiek