eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBędzie hejt! › Re: Będzie hejt!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal
    -september.org!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Będzie hejt!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <629bacc9$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <t7kket$rck$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <1263133673$20220606123918@squadack.com>
    <1gfc8alc5fvvi$.uug4o161xkxl.dlg@40tude.net>
    <3908940062$20220606145658@squadack.com>
    <1oqz5omri268c.zxi6aepqwibx$.dlg@40tude.net>
    <t7mn8g$amj$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1dub8hr5nfr2i.294e76e79y64$.dlg@40tude.net>
    <t7n2eg$hmo$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 7 Jun 2022 12:47:23 +0200
    Message-ID: <17l8ooh6rg5rf$.wvt223jr810m.dlg@40tude.net>
    Lines: 118
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.138.243
    X-Trace: 1654598844 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 468 83.30.138.243:53257
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2704326
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 7 Jun 2022 10:32:16 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-06-2022 o 09:21, J.F pisze:
    >>>> Samochod mozna naladowac ze zwyklego gniazdka, i wtedy samochod
    >>>> decyduje ile pobierze.
    >>>
    >>> Dokładniej to i evse (dla niekumatych zasilacz/wallbox) i samochód.
    >>> Samochód nie weźmie więcej ile dostanie i ile może.
    >>
    >> Przede wszystkim - zwykle gniazdko nie ogranicza prądu.
    >
    > Oczywiście że ogranicza.
    > Może się po prostu spalić, podobnie kable w ścianie.

    Spalenie to nie ograniczenie :-)

    Tzn sprawa jak z predkoscia - ile "sie da" a ile "wolno" :-)

    >> Bezpiecznik ogranicza.
    > j.w.

    Bezpiecznik powinnien byc taki, aby kable sie nie spalily.

    Tak czy inaczej - to samochod musi sie sam ograniczyc.

    >> No ale samochod na zwyklym gniazdku sie pewnie ograniczy do 16A.

    > Nie, zależy od sposobu podłączenia evse do gniazdka.
    > Ono decyduje.
    >
    > Zresztą 16A to moc które zwykłe gniazdko spali bez większego problemu.
    > Jak nie od razu to po parunastach godzinach/użyciach.

    Sa takie, ktore maja tyle nominalnie.
    Wiec nie powinny ... co nie znaczy, ze sie nie spalą :-)

    > Sprawdzone empirycznie na jacuzzi.
    > Nawet specjalne gniazdka 16A z reguły wtrzymują tyle, ale niekoniecznie
    > przy ciągłej pracy.

    Poniewaz nie maja podanego cyklu pracy, to powinny i przy ciaglej
    pracy :-)

    >> evse tez nie ogranicza pradu.
    > No jak to nie?
    > takie std dodawane do auta z reguły mają po 10 A.

    Te tanie nie ograniczaja. Nie ma w srodku nic, co by moglo ograniczac.
    Tzn co by potrafilo, bo przewody są jakie są, bedzie prad za duzy, to
    sie spali :-)

    A taka
    https://youtu.be/0vFK0Igs8Qc?t=351

    Chyba widze roznicowka, zeby cie nie pokopalo,
    i chyba widze czujnik prądu, ale zmniejszyc pradu nie ma czym - moze
    odciac calkowicie :-)

    >>Sygnalizowac moze samochodowi
    >> jaki prad jest dopuszczalny.
    >
    > I więcej nie poda.

    Jak widac np powyzej - sa przekazniki odcinajace.


    >>>> Czy da sie tym sterowac dynamicznie to nie wiem.
    >>>
    >>> Teoretycznie tak, ale nie wszystkim samochodom może się to podobać,
    >>> jeśli mówimy o zmianie w trakcie ładowania.
    >>> Przy starcie - nie ma żadnego problemu.
    >>
    >> No wlasnie, a potem sie podlacza sasiedzi, i trzeba ograniczyc juz w
    >> trakcie.
    >> Poza tym evse na razie chyba nie ma takiej funkcjonalnosci - choc
    >> gdzies mi mignela wersja na 2 wtyczki i jakos sie samochody
    >> dogadywaly.
    >
    > Nie każdy samochód łyknie taką zmianę.
    > Owszem, jak dostanie tki sygnał od evse, to tak zrobi.
    > Ale evse 16A które miałem, nie umożliwiały zmiany mocy po podłączeniu
    > samochodu.

    No coz, jesli to tylko kwestia evse, to w miare tanio mozna
    ulepszyc/zmienic. Gorzej jak samochod trzeba bedzie zmienic.

    >>>> A tymczasem wystarczy w miare prosta funkcja w samochodzie
    >>>> "ładuj tak, aby zakonczyc o 7:30" przykladowo.
    >>>> I niech sobie rozklada te brakujace kWh na wiele godzin,
    >>>> i nie ciagnie 11kW, tylko np 1kW.
    >>>
    >>> Kto za to zapłaci?
    >>> Bo czym mniejszy prąd ładowania, tym straty dużo większe.
    >>
    >> Mnie sie tam wydaje, ze mniejsze.
    >
    > To źle Ci się wydaje.
    > Jest odwrotnie.

    Bym sie troche zdziwil.
    W szczegolnosci - wiekszy prad ladowania wymaga zwiekszenia napiecia.
    I juz moc doprowadzona rosnie, a energia baterii przeciez nie.

    No chyba, ze gorąca bateria mniejszy opor stawia?

    Ale jakbys mial racje, to sprawa prosta - trzeba ładowac dużą mocą
    w krótkich impulsach losowo rozrzuconych.

    >>> Toyota zrobiła to jeszcze efektywniej, a silnik sprzęga.
    >>
    >> Czy Toyota zrobila to efektywniej to nie wiem.
    >
    > A ja wiem, hybryda Toyoty pali mniej niż podaje Myjk.
    > Sprawdzałem empirycznie.

    Po miescie, w trasie, na autostradzie?
    I czy porownywalnej wielkosci suva sprawdzales ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: