    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bezprzewodowy przycisk do automatyzacji
    Date: Mon, 20 Mar 2023 16:47:48 +0100

    On Mon, 20 Mar 2023 13:35:36 +0100, io wrote:

    > Co konkretnie masz na myśli?
    >
    > Mam taki przycisk http://niusy.pl/@sklep.2rsystem.pl/anp . Gdyby nie
    > miał takiej ceny jak tutaj to konstrukcyjnie byłby idealny. Przykleja
    > się go do powierzchni w dowolnym miejscu. Bateria chodzi latami.

    To tu ... nie wiem - to samo, czy nie to samo?
    https://www.conrad.pl/pl/p/przycisk-scienny-sygonix-
    sy-3523470-1761735.html

    To jest system RSL - taki troche z poprzedniej epoki.
    Są do tego inne elementy, ale trzeba by poszukac w tanim sklepie.

    Aaa - i cos mi chodzi po glowie, ze widzialem cos podobnego w Ikei,
    tez mają jakis system HA. I raczej tez nie tani.

    https://www.ikea.com/pl/pl/planners/smart-home/#/

    > Natomiast ... on niekiedy działa a niekiedy nie działa. Być może na 433
    > za dużo innych transmisji jest. 5 switchy do ustalenia adresu czy nie
    > pamiętam już jak dokładnie. Zdroworozsądkowo, w bloku kiedyś ktoś musi
    > mi zacząć robić kuku.

    > Ten przycisk pewnie dało by się odebrać tanim modułem 433, ale
    > zdekodować ESP już gorzej gdy się chce to robić przy okazji.

    Zdekodowac moze i można, ale wpuscic w jakis zaawansowany system
    to juz niełatwo.

    > To byłby jakiś pomysł, ale teraz sobie myślę, że tylko na początek.
    > Kiedyś taki przycisk odbierałem. Każdy z przycisków ma inny zakodowany
    > na sztywno adres, który wysyła na 433. Wystarczy to odebrać. No ale
    > trzeba odbiornik sobie gdzieś zrobić i dekodowanie.

    > A problem według Ciebie jest zasilaniem czy z całą resztą?

    Ze wszystkim, ale tu rozwiązali problem baterii :-)

    > No tak, taki mniej więcej jest przycisk do którego odnośnik podałem
    > wyżej. Można nacisnąć u góry lub na dole.
    >
    > Reszta ma być po stronie automatyki. Że jakiś przycisk działa w taki czy
    > inny sposób, że został przytrzymany itp.

    Ale ma byc jeszcze pod ręką przycisk "wyłącz tą p**** automatykę" :-)

    A to programowanie ... albo kontroler robisz samemu od zera,
    albo musisz polegac na tym, co producent oferuje ..

    > Do czego? Przecież przycisk jest zwykle do sterowania urządzeniem, które
    > znajduje się w danym pomieszczeniu. Czyli gdyby każde urządzenie miało
    > być sterowane bezpośrednio to każde z nich miało by dedykowany
    > przyciskowi odbiornik w zasięgu. Automatyka może umożliwić sterowanie
    > urządzeniami, które w ogóle nie mają odbiornika ale są zdolne do
    > sterowania. Albo takimi, które właśnie są poza zasięgiem lokalnej
    > transmisji.

    Hm ... i nie bedziesz mial wymogu, ze od przycisku musi isc do
    centrali automatyki, a z niej do urządzenia?

    Ale moze i racja, ze daloby sie z przycisku sterować
    swiatlo/urządzenia w tym samym pokoju, a sterownik automatyki może
    miec mocniejszy nadajnik.

    J.