  • Data: 2023-03-22 15:34:30
    Temat: Re: Bezprzewodowy przycisk do automatyzacji
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/03/2023 21:41, io wrote:
    > Szukam jakiegoś taniego przycisku bezprzewodowego do automatyzacji czego
    > bądź. Żebym sobie mógł przylepić na ścianie, meblu. gdziekolwiek i by mi
    > to mogło wystawić przyciśnięcie do HA lub czegoś innego.

    https://pl.aliexpress.com/item/1005004791222586.html

    Do tego bramka 433->wifi:

    https://pl.aliexpress.com/item/4001179956104.html

    Wymaga przeróbki na formware Tasmota:

    https://tasmota.github.io/docs/devices/Sonoff-RF-Bri
    dge-433/#rf-firmware-upgrade

    Używam od ~2 lat z HA. Nie można się przyczepić. Wymaga jednak rzeźby.
    Jeśli masz czas i ochotę, to jest to, czego szukasz. Otwiera też drogę
    do innych zabawek, typu piloty czy czujniki ruchu na 433.

    Bateria jest w takim przycisku wieczna.

    Możesz też uderzyć w Zigbee. Jest tego zatrzęsienie, choćby w IKEA.
    Wymaga bramki Zigbee->wifi dla HA. Tak samo, kupujesz bridge zigbee
    sonoff i przerabiasz na tasmotę. Też mam, używam do sterowania
    grzejnikami i czytam temperatury. Zasięg w 1 budynku, można podnieśc
    stosując tanie jak barszcz expandery z IKEA.