  • Data: 2022-03-13 22:58:31
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-17 o 17:16, cef pisze:

    > Komputer pokazał teoretycznie, że brak komunikacji
    > pomiędzy sterownikiem hamulca elektrycznego a tablicą wskaźników.
    > Nikomu nie chce się wywlekać tego, żeby sprawdzać przewody, które
    > pewnie okażą się sprawne, czyli dużo roboty bez gwarancji a i tak
    >  pewnie skończyło by się wymianą tablicy.

    W praktyce trzech mechaników uznało, że mają nieciekawe
    doświadczenia z tym błędem (pół auta wymienili a błąd nadal jest)
    i skoro wszystko działa, to jeździć, obserwować ;-).
    I tak zrobiłem. Alarm się pojawiał przy użyciu hamulca przyciskiem,
    ale włożenie/wyjęcie kluczyka kasowało ten alarm i jeździło się dalej.
    Alarm też wywoływał się czasem samoistnie gdy z jakiegoś powodu
    po wyjęciu kluczyka ręczny się samozaciągał, ale też był łatwo usuwalny.
    Od jakiegoś pół roku, alarm jak już się pojawi, to miga przycisk hamulca
    a czasem jest zapalona kontrolka P na tablicy. Czasem to znika po kilku
    przyciśnięciach
    przycisku i wyjęcie kluczyka a kiedyś nie znikło przez dwa dni, to
    pojechałem, żeby sprawdzili czy coś nie padło, ale komunikat był taki
    sam, bład się kasuje i jeździ dalej.
    Ale kilka razy w roku auto gdzieś zostawiam u mechanika (koła, olej) i
    jak każdy mi zaciąga ręczny, to nie będę pięć razy w roku jeździł to
    kasować a dodatkowo jeżdżę tym
    autem w dłuższe trasy i taki migający przycisk by mnie wkurzał.

    Postanowiłem kupić jakiś interfejs i sam to wykasować jak nie zniknie po
    dwóch dniach.
    Problemem jest jednak to, że w opisach tych wynalazków na allegro
    najczęściej mowa
    o Check Engine a inne błędy niekoniecznie. Ktoś cos potrafi polecić?