    Date: Mon, 21 Mar 2022 23:59:48 +0100
    Subject: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <6232e4f3$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <62337694$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <62337fec$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <6233ae1b$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <6233bce4$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <62342438$0$465$65785112@news.neostrada.pl>
    <623440e2$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <62344592$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <62345dd8$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <6234e71d$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <623511c0$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6238c2e9$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.03.2022 o 19:24, cef pisze:
    [...]
    > Dlaczego te kody błędów 02443 i 02440 nie figurują w sieci na żadnych
    > listach kodów usterek a jedynie w dyskusjach na forach jak już ktoś
    > zeskanował i taki ma wynik - a w zestawieniach usterek nie ma.

    Są w sumie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02443

    Translate:
    https://wiki-ross--tech-com.translate.goog/wiki/inde
    x.php/02443?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_
    x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=wapp

    "Po znalezieniu w VW Passacie (3C) :
    Sprawdź informacje techniczne o produkcie (TPI) 2016824. 2016824 stany,
    aby odłączyć akumulator na co najmniej 10 sekund, ponownie podłączyć
    akumulator i włączyć zapłon, nacisnąć pedał hamulca, a następnie
    uruchomić hamulec postojowy na 2 cykle. Sprawdź ponownie kody DTC i wyczyść.
    Sprawdź informacje techniczne o produkcie (TPI) 2017924/TSB 46-08-04,
    aby uzyskać zaktualizowany przełącznik EPB (elektroniczny hamulec
    postojowy) generacji II (lata 2006-2007). Przełącznik został
    zaktualizowany przed produkcją pojazdu III generacji i nie powinien mieć
    wpływu na rok 2008 lub nowszy."

    Ale są to kody VAGowskie, znaczy tylko grupy niemieckiej, które są
    obsługiwane innym protokółem niż te w zestawach dla "ogólnych". W innych
    markach na świecie nie występują. Cały myk polega na tym, żeby dobrać
    odpowiedni protokół dla usterki/pojazdu. Nie zagłębiałem się nigdy w
    "widlaki", znaczy auta z grupy VW dogłębnie, czyli ze znaczkiem wideł na
    masce :) (oprócz Maserati).

    Torque akurat ma największą liczbę protokółów i wsparcie Internetów ale
    typowo VAGowskiego nie ma chyba w zestawie, żeby szukać po CANBUS
    (https://pl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Netwo
    rk) Na siłę można
    szukać apek do Twojego modułu kontroli OBD2 (elm327) ale nie
    doktoryzowałem się z tej serii VW/Audi:
    https://play.google.com/store/search?q=obd2%20VW&hl=
    pl Zawsze za darmo
    możesz wypróbować te apki, no chyba że oddałeś moduł do OBD2 do sprzedawcy.
    U mnie jest wpięty w samochodzie na stałe i co jakiś czas odpalam sobie
    Torque, żeby "wyprzedzić" usterkę której nawet nie widać (wspomniane
    parametry ładowania czy temperatury) i oczywiście przydaje się do
    kasowania błędów u znajomych.W zeszłym miesiącu, sąsiadowi diagnozowałem
    i była walnięta sonda Lambda. Wymienił sam i zaoszczędził kasę na ASO :)

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>