    Subject: Re: Budowa klonu Pegasusa
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Tue, 14 Sep 2021 09:25:03 +0200

    Ciąg dalszy:

    Podpiąłem do wyjścia wideo stary polski oscyloskop analogowy (niestety w
    tej chwili to jedyny oscyloskop do którego mam dostęp). Widać tam jakąś
    aktywność - ciągła seria impulsów, której co jakiś czas towarzyszą
    impulsy o około dwa razy większej amplitudzie.

    Jak powinien wyglądać prawidłowy przebieg na tym wyjściu?

    Czy jest możliwe, że układ wideo działa prawidłowo, ale np. jakaś
    odchyłka częstotliwości generatora kwarcowego powoduje, że telewizor
    (zarówno stary CRT, jak i względnie współczesny LCD) nie jest w stanie
    poprawnie zinterpretować obrazu?

    Widzę, że na schemacie przy kwarcu poza kondensatorem umieszczony jest
    trymer, w dodatku w dwóch możliwych konfiguracjach: równoległej i
    szeregowej. Czy to możliwe, że tutaj leży przyczyna? Bo wydawało mi się,
    że jeśli kwarc z grubsza ma właściwą częstotliwość, to telewizor
    cokolwiek powinien pokazać i najwyżej nie będzie koloru...