  • Data: 2023-02-11 02:25:58
    Temat: Re: C++ ośla łączka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-03 o 10:16, MKi pisze:

    > Ja bym zaczął od napisania do SiLabs. Wtedy (rok 2006) odpowiadali
    > szybko i chętnie.

    Minęło kilka dni.
    Wczoraj zadzwonił (od soboty jestem chory i przeniosłem się czasowo z
    pracą do domu) i pochwalił się, że udało mu się policzyć AESa z
    wykorzystaniem tej maszynki sprzętowej.
    Według jego opisu to cała ta maszynka jest tak pomyślana, aby efektywnie
    kodować długie strumienie danych i tylko tak daje się wykorzystać. Nie
    ma (chyba) do niej wejścia typu 'policz mi jednego AESa'.
    Nasze ramki zazwyczaj są poniżej jednego bloku. Przygotowanie do
    jednorazowego przeliczenia AESa jest odstraszające. Nawet zasugerował,
    że może to więcej zajmie niż policzenie na piechotę. Tu pewnie
    przesadził, bo sprzęt jak już ruszy to pewnie nadgoni nawet gdy do
    policzenia jest tylko jeden blok.
    Z tego co zrozumiałem to jedyną metodą przekazania wszystkich danych
    (klucz, wektor inicjujący, co ma być policzone i blok danych) do
    maszynki jest DMA. Czyli trzeba wszystko poukładać tak jak jest
    potrzebne i jakoś tam wrzucić i potem tak samo tylko przez DMA można
    dostać wynik.
    Ja nigdy nic nie pisałem na procesory. Pojęcie DMA to tylko mniej więcej
    wiem o co biega, a jak się z tego faktycznie korzysta to nie czuję.
    P.G.