  • Data: 2023-02-15 21:28:14
    Temat: Re: C++ ośla łączka
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-15 o 19:50, heby pisze:

    > Dlaczego nie chcesz jej napisać w asm, skoro uważasz, że będzie szybsza
    > niż wygenerowana przez kompilator?

    Nigdy nic nie pisałem w asm (nawet drobnych wstawek). Mój związek z asm
    jest tylko taki, że napisałem (lata 90-te) makroassembler dla 8051,
    który potem był przez wiele lat używany przez mojego brata (i zapewne
    przez wszystkich używających naszego systemu edukacyjnego DSM-51).

    A to crc16() to jest moja procedura używana w Builderze. Ona powstała z
    przetłumaczenia na C procedury w asm.
    Z ciekawości zapisałem ją też wtedy w sposób klasyczny i porównałem
    (szybkość i czy wyniki faktycznie zawsze wychodzą takie same :) ).
    Ta wyszła szybsza to tamtą usunąłem.

> [...]
    > interfejsu do *fence z x86, co powoduje, że wielu ludzi piszących na
    > systemy wieloprocesorowe (a więc już embedded) jest zaskoczonych jak
    > działa cache w cpu i że to ma to znaczenie. Nie ma supportu *fence, ale
    > jest support dla barier, mutexów, lock-free, atomic. Jest to inny poziom
    > abstrakcji, przez co nie musisz miec nawet architektury z *fence aby
    > pisać kod poprawny, który będzie działać z dowolną architekturą cpu,
    > cache itp.
    >
    > Najzwyczajniej, mylenie C z asm jest nie na miejscu. To nie ten poziom

    Oczywiście masz rację.
    Ja tylko napisałem, że bratu (wychowanemu na asm) brakuje w C czasem
    pewnych rzeczy, ale nie pisałem, że to znaczy, że C powinno je mieć.
    P.G.