    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Cenzura
    Date: Mon, 23 May 2011 10:49:29 +0200

    Dnia 2011-05-22, o godz. 14:24:42
    Mruk <t...@g...pl> napisał(a):

    > Media kłamią. Nie szukałbym sensacji. Gorzej będzie jak umorzą. Takie
    > przypadki, że się wpada do kogoś do domu o 6 a później nie stawia
    > zarzutów nie powinny się zdarzać. Można go było normalnie wezwać.

    To ja Wam napiszę jak to działa w przypadku gdy np. na forum czy w
    komentarzach na stronie pojawiają się komentarze antysemickie typu
    "Wpadnę do Was z karabinem maszynowym Moski i zrobię porządek".
    Prokuratura wszczyna śledztwo po zgłoszeniu właściciela portalu o
    groźby karalne i namawiane do nienawiści na tle rasowym. Dostaje
    wszelkie dane - w ekstremalnej sytuacji ustalonego z imienia i nazwiska
    sprawcę, jego adres, logi sesji, nagrane rozmowy telefoniczne w których
    sprawca przyznaje się do tego co zrobił i bluzga na dzwoniącego "że go
    zaj...ie" jak zgłosi na sprawę na policję/do prokuratury. Po czym
    śledztwo trwa półtora roku i jest umarzane "z powodu nie stwierdzenia
    znamion przestępstwa". Albo sprawę kieruje do sądu w miejscu
    zamieszkania sprawcy i np. trzeba jeździć na rozprawę z Gdańska do
    Jeleniej Góry parę razy bo sprawca nagle "choruje". Albo nie wykrywa
    się sprawców mimo że administrator dostarczył dane jak powyżej. Na
    ponad 70 zgłoszonych od początku 2009 roku wypadków wyrokiem skazującym
    nie zakończył się żaden - większość spraw zostało umorzonych.

    Więc jak ktoś wierzy w sprawność i niezależność prokuratury to polecam
    szklankę wody na ochłonięcie.

    Zdrówko