eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości › Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
  • Data: 2022-06-06 17:10:36
    Temat: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jun 2022 07:08:13 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]

    i dostawy towarów dla klientow,
    spadał razem z przesyłka jak kamień na ziemię.

    pilot nadal ląduje bezpiecznie na ziemi, lotem ślizgowym

    > ale tylko helikoptery a nie drony
    > prędkośc obrotowa wirnika w helikopterze jest stosunkowa mała, ale za to powierzchn
    ioa zakreślana, bardzo duża
    > i w ten sposób jest generowana siła nośna i na tej zasadzie działaja przemysłowe
    turbiny wiatrowe ( średnica wirnika do 140 metrów)

    > Prędkośc obrotowa wirników w dronie jest 10 razy wieksza i dlatego
    > rotacja nie zadziała, bo bez wymuszenia dużej prędkości obrotowej,
    > sam spadek swobodny nie wygeneruje hamującej sily nosnej, która
    > zapobiegnie rozbiciu się drona.

    Mozesz miec racje.
    W helikopterze to chyba jeszcze zmienia sie kat ustawienia łopat,
    a w dronie trzeba by odwracac obroty.

    > Tysiące dronów się rozbiło po awarii napędu, silników, zasilania

    No, nikt tego chyba nie przewidywal i nie oprogramowal.
    A stabilnosci w dodatku nie utrzyma.

    Ale ... google cos znajduje
    https://www.hackster.io/news/maintaining-flight-when
    -a-quadcopter-motor-fails-71aa91995709

    trzy dobre wystarczą :-)

    > Z moimi autonomicznymi motolotniami startowałem też z sukcesem w konkursie Airbusa
    > ale nadal trzeba zainwestowac kilka mln. $$$ czyli wyżebrać przez Kickstarter

    kilka mln to moze Amazon zainwestowac.

    Tylko motolotnie dosc szybkie, nie wiem czy to sie nada do tranportu
    paczek :-)

    J.