eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości › Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
  • Data: 2022-06-06 17:25:42
    Temat: Re: Chiny zbudowały duży sterowiec. Statek pobił rekord świata w wysokości
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, 6 June 2022 at 17:10:39 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    transportu i dostawy towarów dla klientow,
    spadał razem z przesyłka jak kamień na ziemię.

    pilot nadal ląduje bezpiecznie na ziemi, lotem ślizgowym

    powierzchn ioa zakreślana, bardzo duża
    turbiny wiatrowe ( średnica wirnika do 140 metrów)

    > Mozesz miec racje.
    > W helikopterze to chyba jeszcze zmienia sie kat ustawienia łopat,
    > a w dronie trzeba by odwracac obroty.
    > No, nikt tego chyba nie przewidywal i nie oprogramowal.
    > A stabilnosci w dodatku nie utrzyma.
    >
    > Ale ... google cos znajduje
    > https://www.hackster.io/news/maintaining-flight-when
    -a-quadcopter-motor-fails-71aa91995709

    > trzy dobre wystarczą :-)
    Airbusa
    > kilka mln to moze Amazon zainwestowac.
    >
    > Tylko motolotnie dosc szybkie, nie wiem czy to sie nada do tranportu
    > paczek :-)
    >
    > J.
    gdy wypada jeden silnik z 4 to 2 osie obrotu zapewniają lot i wylądowanie
    ale u Anderssona drony sie rozbijały bardzo często, bo wadliwa była elektronika
    sterowania
    i jeden element ( opornik) zmieniał opornośc pod wpływem temperatury
    i gdy dron się szybko wnosił, bo wadliwy element generował wadliwe dane do nawigacji
    i dron albo odlatywał, albo się rozbijał.

    Wtedy wmawiano modelarzom, że należy rozbić kilka dronów aby się nauczyć ich pilotażu

    Ale gdy FAA wprowadziła obowiązkowa rejestracje dronów to Andersson szybko zamknął
    fabryke aby nie ryzykowac kar i odszkodowań za szkody wywolane przez spadające drony
    z numerem rejestracyjnym.,

    Dron może lepiec na 3 silnikach bo nadal dziala moduł zyroskopowego sterowania i
    koryguje płaszczyzne lotu w 2 osiach

    Jednak autonomiczne motolotnie to jest inna bajka, bo oferują siłe nośną i zbudowałem
    stacje dokowania i motolotnia zawisa, paczka jest podpinana i z góry startuje lotem
    slizgowym a potem w góre i do celu\
    i bylo to lepsze rozwiązanie od Amazona Prime
    ale wymagało zainwestowania 100 mln $$$ w stacje ladowania przesyłek, ladowania
    silników motolotni

    Rozwiązałem opcję startu pionowego z wirnikami skierowanymi w góre i zmieniającymi
    kąt płaszczyzny obrotu wirnikow w stosunku do pionu.

    Czyli nie 1 silnik odpychający jak w załogowych motolotniach a 2

    Ale jak mówię, wszystko wymaga dużej kasy