    Date: Wed, 11 Jan 2023 16:40:48 +0100
    Subject: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2023-01-11 o 13:05, J.F pisze:

> [...]
    > albo sprowadzamy teraz z innego, drozszego kierunku,
    > albo Orlen jednak zwiekszyl przerób i teraz ma nadmiar benzyny do
    > uplynnienia, wiec cena w dół.
    >
    > Przy czym mam wrazenie, ze EU w ogole dosc sporo diesli osobowych
    > jezdzi, wiecej niz w USA czy w Rosji, wiec i proporcje paliw inne.
    > A moze w zachodniej EU odchodzenie od diesli zaczelo sie pare lat
    > temu, i teraz w miare pasujemy do siebie popytowo ?
    >
    > Jeszcze dalej - czy skład ropy nie jest różny?
    > Może rosyjska zawiera wiecej % ON, a my teraz na arabskiej.
    >
    > Tylko ze w rafineriach jest cracking - to powinno zmieniac proporcje

    nie-polski-z-niemcami-sola-w-oku-putina-685410463364
    5984a.html?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm
    _campaign=Money-push&utm_content=63bdb261ea5635fd7a7
    298e0

    > J.

    Ruska ropa jest bardzo zasiarczona. Podobno przestawienie instalacji to
    ok. 2 miesiące i koszty. Nie opłaci się zawierać krótkich kontraktów
    mimo tańszej ceny, bo to kłopot. Ale ponoć są kraje, które proponują
    ropę w stylu rosyjskiej - Ural.
    Nie tak dawno czytałem raport CIRE, gdzie napisali, że w 2021 r. 35
    proc. paliw było sprowadzanych. To też do wiadomości tych, którzy
    twierdzą, że paliwo w hurtowniach u nas jest tylko z ORLENu.

    T.