  • 61. Data: 2020-07-04 15:21:58
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jul 2020 12:54:53 +0200, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    wrote:
    > Zakladam, ze jest to
    > spowodowane tym, ze FF zaczal uzywac nowych technologii dostepnych
    > nowym sprzecie i dlatego to chodzi o wiele lepiej na nowum sprzecie.

    ?? Jak niby FF moze używać sprzętu, jak to tylko zwykły proces
    okienkowy nie mający pojęcia na czym jest uruchomiony i gdzie
    fizycznie ma display... Od używania sprzętu jest kernel a nie
    przeglądarka web.
    No chyba, że użyłeś jakiegoś karkołomnego skrótu myślowego, to
    wytłumacz co miałeś na myśli.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2020-07-04 15:26:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jul 2020 14:10:56 +0200, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    wrote:
    > Na nowym lapku nie narzekam. Szybko wchodzi i wychodzi ze sleepa.

    Współczesnie to głównie nie problemy z wyjścia ze sleepa, ale
    wakup/reinit niektórych peryferiów. Więc co z tego, że się wybudził i
    możesz "klikać" jak się okazuje, że np. wifi po wakupie nie działa bo
    nie. Albo BT. Albo wbudowany modem LTE.
    Albo czytnik linii papilarnych.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2020-07-04 15:44:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Eh, sami fachowcy od gumowych dzwonków... Gdzie ja napisałem, że
    > robię restart całego systemu? Serio wyglądam na takiego, który
    > nieprawidłowo działający proces rozwiązuje restartem całości?

    Raczej na kogoś takiego, kto gdy spotka rzeczywistość niepasującą
    do jego tezy, będzie uparcie twierdził, że jej nie ma. A jeśli
    ktoś ją dokładnie opisze, to cichcem wytnie. Napisałem wyraźnie,
    że chodzi o komputer, do którego nie mam fizycznego dostępu. Te 204
    dni uptime systemu są jednocześnie czasem życia sesji KDE, bo nigdy
    się tam nie wylogowuję. Firefox może jest młodszy (nie hoduję uptime
    przeglądarki), ale na pewno ma kilka tygodni, bo tyle mnie tam nie
    było.

    > No popatrz a ja mam co kilka dni.

    Wierzę. Nawet podałem najbardziej prawdopodobne wytłumaczenie tego
    faktu.

    > Nie daje się resizowac, przenieść itp. Podaj jakie masz wersję
    > kde i dystrybucję Linuxa, xorg czy wayland?

    Nic nadzwyczajnego, jest tam zwyczajne Kubuntu 18.4 bez żadnych cudów.

    Jarek

    --
    Złemu tancerzowi, prącie w tańcu mrowi.

  • 64. Data: 2020-07-04 16:36:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jul 2020 15:44:33 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Raczej na kogoś takiego, kto gdy spotka rzeczywistość niepasującą
    > do jego tezy, będzie uparcie twierdził, że jej nie ma.

    Wyjątek może tylko potwierdzać regułę.
    Ale czego nie ma? Twierdzę jedynie na podstawie własnych doświadczeń,
    że nowoczesne oprogramowanie nie działa tak jakbym oczekiwał, dałem
    przykłady.
    Przykłady inne mogę sypać z rękawa.

    >A jeśli
    > ktoś ją dokładnie opisze, to cichcem wytnie. Napisałem wyraźnie,

    Co wycinałem?

> [...]
    > się tam nie wylogowuję. Firefox może jest młodszy (nie hoduję uptime
    > przeglądarki), ale na pewno ma kilka tygodni, bo tyle mnie tam nie

    I co to zmienia, że u mnie to nie działa?

    > Nic nadzwyczajnego, jest tam zwyczajne Kubuntu 18.4 bez żadnych
    > cudów.

    Mówimy o współczesnym sofcie a nie dystrybucji sprzed 2 lat, która
    pewnie ma pakiety softu wydanego z 4 lata temu lub więcej.
    Zaraz się okaże że na ten system logujesz się raz w miesiącu z czego
    przeglądarkę odpalasz raz na półtora i pewnie na zdalnym displayu
    ROTFL.

    --
    Marek

  • 65. Data: 2020-07-04 16:51:26
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 04.07.2020 o 15:26, Marek pisze:

> [...]
    > wakup/reinit niektórych peryferiów. Więc co z tego, że się wybudził i
    > możesz "klikać" jak się okazuje, że np. wifi po wakupie nie działa bo

    Ja nie mam takich problemow przy powrocie ze sleepa. JEdyne co jest
    skopane, ale niezalezne od sleepa,
    to:
    - podobno czytnik linii papilarnych nie dziala wg informacji z neta
    (podobno, bo do tej pory nie wiem gdzie ten czytnik sie znajduje :D)
    - LED - podczas pracy i sleepa powinny sie swiecic ledy na przodzie, ale
    nic sie nie swieci
    - BT - ogolnie dziala, ale chcac sie ponownie polaczyc z klawiatura, na
    ogol konczy sie koniecznoscia ponownego sparowania. Nie moge wykluczyc,
    ze to klawiatura jest skopana

    Cala reszta dziala. Wifi sie ponownie laczy przy starcie, lub powrocie
    ze sleepa.

  • 66. Data: 2020-07-04 17:06:17
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 04.07.2020 o 15:21, Marek pisze:

> [...]
    > display... Od używania  sprzętu jest kernel a nie przeglądarka web.
    > No chyba, że użyłeś jakiegoś karkołomnego  skrótu myślowego, to

    Chodzilo mi o akceleracje sprzetowa. Na stronie mozilli bodajze jest
    lista kart graficznych ktore nie wspiera firefox, wiec firefox w jakims
    stopniu jest uzalezniony od sprzetu.

    X lat temu mialem ciekawa sytuacje z jakas gra. Moja grafika
    najwyrazniej nie wspierala jakiegos feature-a i jak stal sobie
    czlowieczek w grze, to wygladal jak glowny bohater z filmu "czlowiek widmo"
    http://www.film.org.pl/images/widmo/widmo1.jpg
    Ciuchy bylo widac, ale samego czlowieka juz nie.
    Wiec sam widzisz. Gry teoretycznie tez nie interesuje sprzet, ale jak
    sprzet nie obsluguje jakiegos feature-a, to takie kwiatki wychodza.

  • 67. Data: 2020-07-04 17:08:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jul 2020 16:51:26 +0200, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    wrote:
    > Ja nie mam takich problemow przy powrocie ze sleepa. JEdyne co jest

    Wierzę, ale nie jednemu psu Burek, nie jeden model laptopa na
    rynku...
    Moja uwaga dotyczyła ogółu modeli, czy mam gwarancję że dowolnie
    wybrany model z rynku będzie prawidłowo działał?
    To, że Ty czy kolega Szczygieł akurat trafił na taki co mu wszystlo
    działa nie znaczy, że to już reguła.

    --
    Marek

  • 68. Data: 2020-07-04 17:39:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Wyjątek może tylko potwierdzać regułę.

    Wyjątek może najwyżej *sprawdzać* regułę. Taki jest sens tego często
    źle rozumianego (w polskiej wersji) powiedzenia. Czyli: trafił się
    wyjątek, znaczy reguła do bani. Więc nie jest prawdą jakoby regułą
    były niedziałające systemy. Natomiast wielce prawdopodobne, że są
    ludzie, którym nigdy nic nie działa. A jak kupią sobie krowę, to im
    zdechnie.

    > Ale czego nie ma? Twierdzę jedynie na podstawie własnych doświadczeń,
    > że nowoczesne oprogramowanie nie działa tak jakbym oczekiwał, dałem
    > przykłady. Przykłady inne mogę sypać z rękawa.

    Przecież ja tego nie neguję. Spiski się zdarzają. I ich ofiary też.

    > Co wycinałem?

    To, co mozna odnaleźć posuwając się do tyłu według tego, co pokazuje
    pole "References" w nagłówkach tej wiadomości.

    > I co to zmienia, że u mnie to nie działa?

    Absolutnie nic. Pocieszać się mozna tylko tym, że inni mają jeszcze
    gorzej. Słyszałem o takiem, co jak dostał dwie stalowe kulki, to jedną
    zepsuł, a drugą zgubił.

    > Mówimy o współczesnym sofcie a nie dystrybucji sprzed 2 lat, która
    > pewnie ma pakiety softu wydanego z 4 lata temu lub więcej.

    To ja w takim razie nie wiem co to jest ten "współczesny soft". W domu
    mam 20.04, różnic w stabilności nie widzę. Tamten też miał kiedyś trzy
    miesiące, działał ani gorzej, ani lepiej. I jak dla mnie jest równie
    współczesny co 20.04, bo wciąż aktualizowany.

    > Zaraz się okaże że na ten system logujesz się raz w miesiącu z czego
    > przeglądarkę odpalasz raz na półtora i pewnie na zdalnym displayu
    > ROTFL.

    Zamiast tarzać sie po podłodze trzeba było uważnie czytać. Napisałem,
    że ostatni raz logowałem się 204 dni temu. Żadnych zdalnych displayów
    nie używam, a z lokalnego komputera korzystam normalnie -- kiedy przy
    nim siedzę. A tam ostatnio nie siaduję, ale to od czasu tego małego
    zakręconego. Wcześniej było inaczej.

    Przeglądarkę być może faktycznie odpalam raz na miesiąc -- ale przecież
    zarzut był taki, że trzeba codziennie, bo inaczej jej się okna przyspawają
    do pulpitu (czy cóś).

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2020-07-04 22:55:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Jul 2020 17:39:18 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Wyjątek może najwyżej *sprawdzać* regułę. Taki jest sens tego często
    > źle rozumianego (w polskiej wersji) powiedzenia. Czyli: trafił się

    Proponuję nie kombinować. Wyjątek _potwierdza_ regułę i tego się
    trzymajmy.

> [...]
    > przecież
    > zarzut był taki, że trzeba codziennie, bo inaczej jej się okna

    Gdzie ja napisałem, że jedynie okna przeglądarki tak się zachowują?
    Pisałem o najnowszym kde i o jego menadżerze okien (jakichkolwiek) a
    nie okien FF. Problemy z FF to extra przykład jak to funkcjonuje
    "nowoczesne" oprogramowanie.
    Proponuję, by zanim cokolwiek komentować przeczytać precyzyjnie o
    czym mowa, zastanowić się następnie czy akurat na tyle często mam
    doświadczenie w wybranej kwesti by się wypowiadać. Komentarze nawet
    błyskotliwe niewiele wnoszą gdy są nie na temat :)

    --
    Marek

  • 70. Data: 2020-07-04 23:05:09
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Proponuję nie kombinować. Wyjątek _potwierdza_ regułę i tego się
    > trzymajmy.

    Niby w jaki sposób potwierdza? W imię czego mamy się trzymać złego
    tłumaczenia?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/