-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Tue, 26 Jan 2010 19:41:05 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 136
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <5...@n...onet.pl>
References: <hjnb8d$gci$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1264531265 11681 213.180.130.17 (26 Jan 2010 18:41:05 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 18:41:05 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.55
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
Firefox/3.5.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250288
[ ukryj nagłówki ]>
> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
> >
> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
> >> odpaleniem
> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
> >> powoduje
> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
> >> ładunek ,
> >> jaki może oddać.
> >>
> >> p47.
> >>
> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
> > się
> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
> > Sprawność
> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
> > Znaczy to
> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
> > to w
> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
> > mającego
> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
> > na
> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
> > nie
> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
> > lepsze
> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
> > nierealne
> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
> > działania jak
> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
> > energii. Co
> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
> > Proszę
> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
> > Internet
> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> > Niech nie
> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> > uwierzy.
> >
> > --
>
>
>
> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
> >
> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
> >> odpaleniem
> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
> >> powoduje
> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
> >> ładunek ,
> >> jaki może oddać.
> >>
> >> p47.
> >>
> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy więc co
> > się
> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
> > Sprawność
> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie 90%.
> > Znaczy to
> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy 100W
> > to w
> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw 3
> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro płynu
> > mającego
> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie znajdziesz
> > na
> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10 watów
> > nie
> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł mieć
> > lepsze
> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
> > nierealne
> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
> > działania jak
> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
> > energii. Co
> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
> > Proszę
> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna bzdura.
> > Internet
> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> > Niech nie
> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> > uwierzy.
> >
>
> Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na poziomie
> 90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
> minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna znacząco
> wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
> maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej działają to
> efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet kilkakrotnie.
>
> A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
> akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku , który
> przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i wiecej!)
> to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
> A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W, na
> rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem sporą
> grzałką.
> Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
> zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze mnie
> radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej zgodzę
> się z tobą, że,
> > Internet jest nieśmiertelny.
> >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
> > Niech nie
> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś przeczyta i
> > uwierzy"
>
> ;-))
>
> p47
>
>
Rezystancja wewnętrzna zimnego akumulatora mogącego obrócić rozrusznikiem silnik
jest na poziomie 1/100 oma. Przy prądzie 10A wydzieli się na niej 0,1W. Dalej
błądzisz. A to że ktoś się Zasada nazywał nie znaczy że był mądry i był świadomy
tego co mówił.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław