    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
    Date: Tue, 26 Jan 2010 21:33:46 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zwykle pewność siebie jest wprost proporcjonalna do niewiedzy;-))
    > Pewien jestes, bo pojecia nie masz o tym, o czym piszesz;-))
    >

    > A więc może , jako stary ongis nauczyciel akademicki naprowadzę cię na
    > własciwą odpowiedź w sposób stosowany przy tępawych studetach , - krok po
    > kroku.
    >
    > Czy zgodzisz się, że:
    > 1.w bardzo niskich temperaturach o jakich mowa w tym poście  ładunek , jaki
    > oddać może akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejszy, niż ładunek oddawany
> [...]
    Zgodzę się z pkt.1 że ładunek będzie mniejszy. Na tobie ciąży wskazanie żródła z
    informacją ile razy będzie mniejszy. Kilkukrotnie to dwukrotnie i
    dziewięciokrotnie.
    ad2. Masło maślane. Ale też wskaż źródło.
    Reszta to Twoja wolna interpretacja. Moc skądś się bierze. Można spalić węgiel,
    można kręcić korbą. Przy elektryczności jest uniwersalny wzór P=UxI. Żeby się
    zrobiło 300W to przy 12 woltach musi popłynąć prąd 25A. Żarówki pobierają prąd
    8A. Skąd Ci się bierze 25A? Układ jest szeregowy. Składa się z akumulatora o
    SEM 12V i rezystancji wewnętrznej ok. 0,01 oma przewodów i odbiornika o
    rezystancji 1,5 oma. Prąd nawet w zimnym akumulatorze nie może się rozmnożyć.