    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czas na odpalenie SIMki a2mobile
    Date: Wed, 26 May 2021 15:21:14 +0200

    W dniu 26.05.2021 o 00:15, Grzexs pisze:

    > Nie będzie numerów, coś innego wymyślą, co je przykryje. Ile numerów
    > znasz na pamięć?

    Z tym przykrywaniem to nie wydaje mi się. O ile mowa o tym, że do
    systemu telefonicznego dodana zostanie taka sama usługa mapująca jak
    nazewniczy system DNS do adresów IP. Oni chcą to wszystko mieć w jednym.
    Natomiast tak, numery telefonów w końcu przestaną być używane. Myślę, że
    telefony zastąpią komercyjne komunikatory. I zamiast problemu utrzymania
    numeru będzie problem utrzymania nazwy. Ogólnie to nie ma potrzeby by
    ktoś to organizował bo komunikatory już są. Tzn to takie
    pseudokomunikatory bo nie nadają się do komunikacji powszechnej, że
    jeden ma taki a drugi inny komunikator i się komunikują bez problemu.
    Koncepcje powszechnej komunikacji w komunikatorach zostały już
    ustandaryzowane w postaci XMPP/Jabber, tylko rynek nie wymusił opierania
    się o to. Różne fejsy, gejsy i tralala lansują swoje pseudokomuikatory.
    Co jakiś czas wypływa jakiś nowy, który jest superbezbieczny albo ma coś
    innego i tak sobie czas płynie jak woda w ...