  • Data: 2020-09-16 22:38:27
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale po co on ma być w Polsce?

    Bo taniej. Ja czasem patrzę na oferty, gdzie kilka czy kilkanaście
    kondensatorów w takim nawet krajowym TME kosztuje kilka zł/szt to wolę
    elektroniczny 5km dalej po 50gr/szt (w sumie mowa o Poznaniu). Podobnie
    z innymi dyskretnymi.

    Dodatkowo sklep ma tą zaletę, że czasem ciekawość wyciąga inne produkty,
    na które w necie musisz "wpaść" niezupełnie przypadkiem.
    Optycznie/ciekawość odkrywa znacznie większe obszary. Dodatkowo
    polecenie tego czy owego, zamiennika (jeśli sprzedawca jest biegły) to
    spora zaleta. Możliwość szybkiej decyzji i wybrania odpowiednich
    podzespołów organoleptycznie, nie raz mi pomaga, gdzie widzę że coś jest
    za małe lub za duże a w necie często brak skali (przede wszystkim) czy
    wymiarów. Dodatkowo możliwość skompletowania wszystkiego w jednym
    miejscu bo różnorodność asortymentu często większa. Sklep elektroniczny
    powinien być raczej dostępny tam, gdzie jest w miarę równomierny punkt
    dotarcia z każdego miejsca danego miasta (mowa tylko o dużych miastach)
    czyli w centrum. Sklepy na uboczu już nie istnieją. Oczywiście,
    zaopatrzenie przede wszystkim w produkty z Chin szczególnie nowe
    gadgety, które idą czasem miesiąc a tu na miejscu już jednak są. Mogę
    jeszcze powymieniać całe stado zalet ale w takim punkcie, powinno być
    jak w ulu, żeby była rentowność i jest to możliwe, pod warunkiem dobrego
    zarządzania. Kiedyś tak był jak Gembara w Poznaniu (www.gembara.pl -
    można klikać ale to udręka) prowadził swój sklepik, głównie z powodu "bo
    mi się chce" i spotykały się tam największe dupotruje z wlkp i
    opowieściom nie było końca :) ale przynajmniej coś się działo. Teraz
    only Internet, bo sklep został fizycznie zamknięty. Jeszcze parę sklepów
    w Poznaniu istnieje ale ceny często wyższe x2 niż na Alledrogo, tyle że
    od ręki.

    --
    LordBluzg(R)