-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news.dns-netz
.com!news.freedyn.net!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.hi
ghwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <e...@g...com>
<5f628aea$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
From: yabba <...@...pl>
Date: Fri, 18 Sep 2020 11:07:42 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 72
Message-ID: <5f6478df$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.72.53.2
X-Trace: 1600420063 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 89.72.53.2:53917
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4297
X-Received-Body-CRC: 68397442
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:757214
[ ukryj nagłówki ]W dniu 18-09-2020 o 00:23, Piotr Wyderski pisze:
> yabba wrote:
>
>> Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i inni,
>> którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.
>
> Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie, jak
> paczka przyjedzie za dwa dni?
Może chce polutować sobie układ dzisiaj lub jutro, bo ma akurat wolny
czas na swoje hobby. Jak paczka z opornikiem przyjdzie za 2 dni, to
będzie musiał czekać do następnej wolnej chwili: następny weekend,
następny urlop itp.
Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna
> bajka -- tylko że jeśli uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w
> magazynie podręcznym powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy,
> albo co najmniej krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez
> zatrzymywania wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę
> modułu może sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.
>
A co się stanie właścicielowi fabryki jak poczeka 2 dni na przyjście
paczki z elementami? Tak wiem: straty, kary umowne. Ale niech ma zapas
gotówki na takie okazje lub niech nie podpisuje umów z karami. ;)
Pomiędzy elektronikiem hobbystą, a serwisem automatyki w fabryce
(elektrowni atomowej jeszcze nie mamy) jest cała masa klientów i
sprzętu, którzy chcą szybkiej naprawy, a nie posiadają budżetu na
utrzymywanie zamiennych modułów do pojedynczych niekrytycznych systemów.
>> Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen
>> części zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
>> niekorzystne wobec ceny nowej pralki.
>
> Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
> szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
> bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem super-turbo-ekspres z
> Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?
>
Jaki był stosunek kosztów płyty głównej do całości laptopa? Bliżej 1/10
czy bliżej 1/2?
>> Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części i
>> przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są
>> kolejne koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę
>> pralki i płacić 1/3 ceny nowej.
>
> Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
> niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe, ale
> kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół godziny, to
> do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?
>
Jak sobie wyobrażasz posiadanie przez serwisanta podręcznego magazynu z
wszystkimi wymienialnymi częściami do wszystkich modeli pralek?
>> Niektórych urządzeń, jak na przykład zasilaczy małej mocy, nie opłaca
>> się naprawiać, nawet jakby części były za darmo. Cena nowego z
>> gwarancją jest czasem niższa niż minimalna płaca za roboczogodzinę.
>
Żałuję, że producenci takich urządzeń specjalnie oszczędzają na
konstrukcji, co powoduje skracanie żywotności. Nawet jak chcę kupić
droższy i długowieczny zasilacz, to nigdy nie mam pewności co trafię w
pudełku.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 18.09.20 12:10 yabba
- 18.09.20 13:18 Piotr Gałka
- 18.09.20 13:37 Piotr Gałka
- 18.09.20 13:47 Piotr Wyderski
- 18.09.20 13:49 Piotr Gałka
- 18.09.20 13:50 Mateusz Viste
- 18.09.20 13:57 Piotr Wyderski
- 18.09.20 14:13 Piotr Wyderski
- 18.09.20 14:21 Marek
- 18.09.20 14:22 Marek
- 18.09.20 14:23 Marek
- 18.09.20 14:24 Adam
- 18.09.20 14:34 Adam
- 18.09.20 14:57 J.F.
- 18.09.20 15:07 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
Najnowsze wątki
- 2024-05-13 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-05-13 Zielona Góra => Engineer R&D Energy Electronics <=
- 2024-05-13 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-05-13 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-13 Tusk zdecydowany jest zbudować nową Linię Mażinota!
- 2024-05-13 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-13 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-05-12 Metrologia
- 2024-05-12 app do udostepniania ekranu tel (obraz + audio) na ekran tv
- 2024-05-12 Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- 2024-05-12 Afera II LO w Nowym Sączu wypracowanie
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!