eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzęści elektroniczne - sklep [offtop] › Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news.dns-netz
    .com!news.freedyn.net!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.hi
    ghwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <e...@g...com>
    <5f628aea$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    From: yabba <...@...pl>
    Date: Fri, 18 Sep 2020 11:07:42 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rk0nls$3h314$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 72
    Message-ID: <5f6478df$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.72.53.2
    X-Trace: 1600420063 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 89.72.53.2:53917
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4297
    X-Received-Body-CRC: 68397442
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:757214
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 18-09-2020 o 00:23, Piotr Wyderski pisze:
    > yabba wrote:
    >
    >> Drobni serwisanci, elektronicy pracujący w terenie, hobbyści i inni,
    >> którzy potrzebują części na już, a nie na jutro.
    >
    > Hobbyści potrzebują części na już? A którą część ciała im rozerwie, jak
    > paczka przyjedzie za dwa dni?

    Może chce polutować sobie układ dzisiaj lub jutro, bo ma akurat wolny
    czas na swoje hobby. Jak paczka z opornikiem przyjdzie za 2 dni, to
    będzie musiał czekać do następnej wolnej chwili: następny weekend,
    następny urlop itp.

    Serwisanci urządzeń przemysłowych to inna
    > bajka -- tylko że jeśli uszkodzony układ wstrzymuje produkcję, to w
    > magazynie podręcznym powinien być dostępny jego egzemplarz zapasowy,
    > albo co najmniej krytyczne moduły. Wpada gość razem z futryną i bez
    > zatrzymywania wymienia na nowe. Diagnozę uszkodzenia i ew. naprawę
    > modułu może sobie zrobić off-line, jak ktoś nie może zasnąć.
    >

    A co się stanie właścicielowi fabryki jak poczeka 2 dni na przyjście
    paczki z elementami? Tak wiem: straty, kary umowne. Ale niech ma zapas
    gotówki na takie okazje lub niech nie podpisuje umów z karami. ;)

    Pomiędzy elektronikiem hobbystą, a serwisem automatyki w fabryce
    (elektrowni atomowej jeszcze nie mamy) jest cała masa klientów i
    sprzętu, którzy chcą szybkiej naprawy, a nie posiadają budżetu na
    utrzymywanie zamiennych modułów do pojedynczych niekrytycznych systemów.

    >> Stosunek kosztów roboczogodziny serwisanta, kosztów dojazdu, cen
    >> części zamiennych i zwykle braku ich dostępności "od ręki" wychodzą
    >> niekorzystne wobec ceny nowej pralki.
    >
    > Naprawiał mi facio firmowego laptopa, całą płytę główną wymienił bez
    > szukania dokładnej przyczyny problemu. Czas nas obu był cenny i nawet
    > bym mu na to nie pozwolił. Płyta przyszła kurierem super-turbo-ekspres z
    > Holandii, bo po co to magazynować w Polsce?
    >

    Jaki był stosunek kosztów płyty głównej do całości laptopa? Bliżej 1/10
    czy bliżej 1/2?

    >> Serwisant musi przyjechać raz i ocenić uszkodzenie, zamówić części i
    >> przyjechać ponownie po kilku dniach na końcową naprawę, a to są
    >> kolejne koszty. Klient zwykle nie chce czekać tygodnia na naprawę
    >> pralki i płacić 1/3 ceny nowej.
    >
    > Bo klientowi czasem robota stoi i ponosi wymierne straty z tytułu jej
    > niewykonywania. Pół biedy, jeśli "tylko" chodzi o stawki godzinowe, ale
    > kara umowna też się może przyplątać. Mam dla serwisanta pół godziny, to
    > do jakiego on ma sklepu jechać i po jaką część?
    >

    Jak sobie wyobrażasz posiadanie przez serwisanta podręcznego magazynu z
    wszystkimi wymienialnymi częściami do wszystkich modeli pralek?

    >> Niektórych urządzeń, jak na przykład zasilaczy małej mocy, nie opłaca
    >> się naprawiać, nawet jakby części były za darmo. Cena nowego z
    >> gwarancją jest czasem niższa niż minimalna płaca za roboczogodzinę.
    >

    Żałuję, że producenci takich urządzeń specjalnie oszczędzają na
    konstrukcji, co powoduje skracanie żywotności. Nawet jak chcę kupić
    droższy i długowieczny zasilacz, to nigdy nie mam pewności co trafię w
    pudełku.


    yabba


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: