  • Data: 2020-09-19 12:30:31
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-18 o 17:04, Piotr Gałka pisze:

    > Mam (od niedawna) konto na allegro i jak dali za darmo to przez 2
    > miesiące miałem smart.
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć aby allegro było lepszym źródłem elementów
    > dla hobbysty niż TME (ale nie próbowałem tego ocenić). Da się tam np.
    > wybrać kondensator według pojemności, napięcia, dielektryka i obudowy
    > (np. 2.2uF/10V X5R 0603).

    Ja kupuję różnie elementy i w szczególności do reanimacji jakiegoś
    sprzętu. Zdarza się dość często, że danego elementu nie ma w TME czy
    innym sklepie a na Allegro jest. Ostatnio szukałem kondensatorów
    Nichicon 220/63. Z rozpędu kupiłem w TME innej firmy bo takich nie było
    i okazało się że są za duże i nie pasują, pomimo że niby powinny.
    Znalazłem takie TYLKO na Allegro.
    Specjalnie nie zwracałem uwagi na wielkość w TME bo zawsze pasowało.

    Gdyby to był sklep stacjonarny, to od razu widać, ze coś nie gra i
    element wydaje się większy/mniejszy, bo go widzisz w naturze.

    > Wydaje mi się, że jak będziesz chciał tam skompletować jakieś elementy
    > to się okaże, że co jeden bardziej nietypowy to od innego sprzedawcy i
    > wtedy co u każdego dołożysz niepotrzebnych rzeczy aby osiągnąć limit 40,
    > czy zapłacisz za ileś przesyłek zamiast za jedną z TME.

    TME wymaga często np zakupu 5szt minimum i OK ale jesli to element na
    jeden raz to co mam zrobić z pozostałymi 4?

    > Ja wielokrotnie projektowałem płytkę, czy obróbkę obudowy, w ogóle nie
    > widząc elementów (również mechanicznych), ale zawsze w oparciu o pdf.
    > Często zamawiamy od razu serię produkcyjną (100szt) zmontowanych płytek
    > bo nam samym nie bardzo wychodzi montaż elementów z rastrem 0.4mm czy
    > 0.45mm (szczególnie jak nogi nie wystają poza element).

    Te stany się jak widzisz różnią. Co innego projektowanie a co innego
    serwisowanie. Na potrzeby serwisu, często starsze elementy w ogóle nie
    występują w sklepie internetowym (ostatnio końcówki mocy do wzmacniacza
    Krell) , które kupiłem na Allegro. W sklepie stacjonarnym bardzo często
    występują jakieś starocie i chwała im za to, że jeszcze mają.

    > W obecnych czasach jak nie ma łatwo dostępnej karty katalogowej to
    > element jest od razu bardzo podejrzany.

    Do serwisowania nie używa się kart katalogowych w sumie. Wymienia się
    podzespół na taki sam, chyba że go nie można kupić, wtedy się coś dobiera.

    --
    LordBluzg(R)