    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czujnik piany
    Date: Thu, 30 Jul 2020 00:24:51 GMT

    On 2020-07-29, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Trochę masz racji, ale coraz mniej. Dzisiejsza inżynieria już dawno
    > się przekonała że da się coś zrobić i tańsze i bardziej trwałe
    > jednocześnie. Oczywiście, kto nie przywyknie ten zdechnie, jak ze

    To pewnie zalezy mocno od dziedziny. Zaoferuj np. trwałą
    hydro/olejo-fobową powłokę do garnków. Teflon nie jest trwały ale za to
    jest tani. A teraz dodajmy do tego fobie przed związkami fluoru i
    wyjdzie nam, że na rynku nie ma nic w rozsądnej cenie, co przy
    codziennym smażeniu przetrwa nawet pół roku. A jak zaoferujesz tanią,
    trwałą hydrofilową to nie będziesz już musiał niczego oferować do końca
    swoich dni. To tak apropos limitów technologicznych.

    A na codzień widzę walkę u podstaw u różnych producentów w tym AGD aby
    produkty nadal trzymały odpowiedni standard, a były tańsze lub coraz
    bardziej funkcjonalne. Sprowadza się to np. do szukania tańszych
    podwykonawców, tańszych technologii, materiałów, a potem cyrków pt. co
    oni tam nagle spieprzyli, bo wczesniej przecież było dobrze. Bo np.
    niektórym się wydaje, że jak zrobią sprężynkę z 304 zamiast 316L to nikt
    nie zauważy, a więcej pieniązków zostanie u podwykonawcy w kieszeni. Ale
    wymiana kilkudziesięciu tysięcy spręzynek w gotowych już urządzeniach do
    zyskownych nie nalezy.

    Może Dżejef mówił o sobie? :)

    --
    Marcin