    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Czy tradycyjna telefonia stacjonarna już nie istnieje?
    Date: Mon, 18 Dec 2023 17:03:21 +0100
    <e...@g...com>
    <ul6ke2$v0k$2$michalj@news.chmurka.net>
    <ul7k6s$fpj$1$nadir@news.chmurka.net>
    <fsbwtsr2azax$.11ujxgevup47p.dlg@40tude.net>
    <ul9rct$bo2$1$nadir@news.chmurka.net>
    <ul9usv$kqp$1$michalj@news.chmurka.net>
    <ula0fu$si1$1$nadir@news.chmurka.net>
    <1boopt9dstw4s.1lxmk9gxm98l6$.dlg@40tude.net>
    <uld5v4$mdn$1$nadir@news.chmurka.net>
    <11i5jzb42k4pt.te0140vygc3a$.dlg@40tude.net>
    <ulg590$qi3$2$nadir@news.chmurka.net>

    On Fri, 15 Dec 2023 01:13:01 +0100, nadir wrote:
    > A dlaczego nie? Przecież kopanie walut to ani grzech, ani przestępstwo.

    > No właśnie.

    Ale moze nie ma, bo prąd u nas drogi ...

    > A dlaczego nie? Dziś światłowód tańszy niż miedź, spawarki też, a
    > "druta" ciągnie się tak samo.

    Parcie na swiatłowod to jest i widać.

    > Też.
    > https://hurt-orange.pl/2023/05/wirtualny-olt-efektyw
    na-budowa-sieci-ftth-dzieki-sdan/

    Hm, wydawało mi sie, ze wczesniej nie pisali o GPON.

    W miedzyczasie dokonałem wizji lokalnej.
    Ta tajemnicza szafka za płotem, to trzy duże szafy, solidnie
    zakłódkowane, bez żadnych oznaczeń ... i cos w nich hałasuje.
    Tak jakby wiatraki :-)
    Obok dwie szafki elektryczne i jedna tajemnicza ... łączówkowa?
    Moze i faktycznie zastąpili centralę/koncentrator przez ONU
    telefoniczne.
    Jak to sprawdzic? modem wyciągnąc ? I konwerter rs232?

    Z powyzszego artykułu

    "Popularne OLTy obsługują do 4 kart, z których każda oferuje 16
    portów. Każda z nich może obsłużyć do 16 gałęzi GPON, na których może
    być podłączonych do 64 użytkowników końcowych. "

    ale to juz razem 4 tys abonentow ... a przy okazji moze się gdzies
    zmiesci pudlo na stare POTS w niewielkiej ilosci ...

    J.