    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Discovery SC - wymiękłem...
    Date: Mon, 10 Jul 2017 19:36:05 +0200

    W dniu 09.07.2017 o 21:46 Andrzej P. Wozniak
    <u...@p...onet.pl.invalid> pisze:

    > W większości przypadków zamiana jednostek pozaukładowych na jednostki SI
    > w publikacjach popularno-naukowych jest wskazana właśnie ze względu na
    > ich charakter, więc należy ją stosować konsekwentnie, zamieniając nie
    > tylko
    > mniej znane jednostki jak psi (funty na cal kwadratowy), ale też stopnie
    > Fahrenheita i mile.

    Czytałeś może "32 000 kilometrów podmorskiej żeglugi" albo "233
    Celsjusza", wiesz że DeLorean przenosi się w czasie przy prędkości 142
    km/h?

    To co prawda nie publikacje popularnonaukowe ale istota problemu ta sama.
    Ewentualnie przeliczone jednostki można podawać w nawiasie lub przypisach.

    --
    SW3
    ----