  • 171. Data: 2024-05-06 18:13:03
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Mechanicznych, z benzyny i ropy.
    >
    > Albo będą hybrydy, czyli jedyny rodzaj EV, który ma sens dla mas (na pewno
    > miałby sens dla mnie).

    Dla mas to transport publiczny. Tak już było. I nadal zresztą jest.
    Jeśli transport indywidualny to na małe dystanse, elektrykami oczywiście.

  • 172. Data: 2024-05-06 18:19:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.05.2024 o 13:30, J.F pisze:
    > On Mon, 6 May 2024 11:41:59 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
    >
    > Nadreprezentacja?
    > To jak wygląda sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce
    > i w innych krajach? :-)

    A jak wygląda korytarz oddziału onkologicznego?

    Świadomość ciągle rośnie, ludzie nie chcą smrodu.

  • 173. Data: 2024-05-06 18:24:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 14:25:05 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Nie dość że pierdzielisz od rzeczy jak stary dziad, to na dobitkę
    > objawiłeś się jako kolejny denialista. I to facet który ma jakieś tam
    > pojęcie o fizyce. Umie zrozumieć wykres stężenia CO2 w czasie i porównać
    > z wykresem globalnej temperatury. A przynajmniej powinien. Skoro tego
    > nie umiesz, to twoja wiedza jest g... warta a ty jesteś bałwan.

    A ty jestes denialistą do kwadratu, bo negujesz negowanie? :-)

    Te wykresy globalnej temperatury ponoc jakies takie mało wyraźne.

    A jak Ci daje przykład bardzo wyraźny, uśredniony na tysiącach
    lat ... i co - zanegujesz, ze klimat potrafi się ocieplić sam,
    bez naszego udziału?

    Ba, potrafi się też oziębić ... a tego absolutnie nie chcemy :-)

    J.

  • 174. Data: 2024-05-06 22:01:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Zastanawiające skąd się bierze nadreprezentacja denialistów
    > klimatycznych na newsach.

    Sugerujesz, że jestem denialistą klimatycznym? Ciekawy wniosek, niestety
    całkowicie błędny.

    > Ty też, jak Wojtiuk, przerzucasz się na uprawę pomarańczy?

    Nie czytałem całego wątku, daj kontekst.

    --
    Leci mucha, aż tu nagle wpada na drzewo i spada na ziemię. Po chwili
    wstaje, otrzepuje się i mówi:

  • 175. Data: 2024-05-06 22:34:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2024 18:24:05 +0200, J.F napisał(a):

    > A jak Ci daje przykład bardzo wyraźny, uśredniony na tysiącach
    > lat ... i co - zanegujesz, ze klimat potrafi się ocieplić sam,
    > bez naszego udziału?

    Chłopie, skala czasu ci umyka. Glacjały i interglacjały mają stałą
    czasową rzędu dziesiątek tysięcy lat. Zmiana o 2-3 st. C w ciągu 100
    tys. lat kiedy naszego gatunku jeszcze nie było a zmiana o tą samą
    wielkość która się dokonuje w ciągu kilkudziesięciu lat podczas gdy na
    globie żyje w kruchej równowadze 8 miliardów ludzi to chyba robi jakąś
    róznicę?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 176. Data: 2024-05-06 22:36:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 May 2024 20:01:06 -0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

    > Sugerujesz, że jestem denialistą klimatycznym?

    Szkoda na ciebie czasu. Piszesz wprost że za EV stoi moda. Wniosek
    wyciągnij sam.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 177. Data: 2024-05-07 00:29:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Szkoda na ciebie czasu. Piszesz wprost że za EV stoi moda. Wniosek
    > wyciągnij sam.

    Bo stoi.

    Samochody elektryczne mają swoje wady i zalety względem samochodów
    spalinowych. Człowiek rozsądny rozważy i jedne, i drugie, i wybierze
    samochód odpowiedni do swoich potrzeb i możliwości. Jeśli interesują go
    zmiany klimatu i przyszłość ludzkości jako takiej, to może rozważy też
    wpływ swoich wyborów (nie tylko wyboru samochodu) na klimat -- a może
    przeliczy sobie to i wyjdzie mu, że jego wybór ma wpływ marginalny. Tak
    czy inaczej poszuka zdrowej równowagi, kierując się rozsądkiem a nie
    ideologią.

    Fanatyk będzie ignorował wady, atakując tych, którzy próbują zachować
    rozsądek i równowagę. Takie religijne zacietrzewienie. Zastanawia mnie
    jego źródło.

    Do moich potrzeb EV się niestety nie nadaje i ani wpychanie mi denializmu
    klimatycznego, ani sugerowanie, że wierzę w płaską ziemię, ani obrażanie
    mnie (lub się na mnie) w internecie, nie zmieni tego.

    Zejdź na ziemię.

    --
    Siedząc w urzędzie jakiś czarny koleś spytał się mnie:
    - Hej, jaki masz numerek?

  • 178. Data: 2024-05-07 01:31:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > przeliczy sobie to i wyjdzie mu, że jego wybór ma wpływ marginalny. Tak
    > czy inaczej poszuka zdrowej równowagi, kierując się rozsądkiem a nie

    Nie klimat, proste niesmrodzenie innym i sobie.

    > Fanatyk będzie ignorował wady, atakując tych, którzy próbują zachować
    > rozsądek i równowagę. Takie religijne zacietrzewienie. Zastanawia mnie
    > jego źródło.

    Nie fanatyk, zwykły człowiek, który przestał smrodzić innym.

    > Do moich potrzeb EV się niestety nie nadaje

    Bo nie smrodzi?

    > i ani wpychanie mi denializmu
    > klimatycznego, ani sugerowanie, że wierzę w płaską ziemię, ani obrażanie
    > mnie (lub się na mnie) w internecie, nie zmieni tego.

    Dobrze, ale to Ty rurę wydechową skieruj do kabiny swojego smroda a nie
    na innych. Skoro sądzisz, że smrodzenie jest rozsądne to tak zrób.

    > Zejdź na ziemię.

    Ziemia niech nam płaską będzie.

  • 179. Data: 2024-05-07 02:26:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-06, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Bo stoi.

    Wydaje mi się, że nie. EV to było marzenie, w sumie i społeczne i
    indywidualne, od paru pokoleń. Marzenie nierealizowalne (w sensie
    praktycznym) przez bardzo długi czas z bowodu braku opdowiednich źródeł
    energii.

    Gdzieś tak chyba na poczatku drugiej dekady 2000. gdy nowe systemy
    bateryjne, znacząco lepsze pod względem gęstosci energii, zaczęły się
    szybko upowszechniać, producenci uznali, że już jest na tyle dobrze, że
    można zaoferować akceptowalny produkt (EV), a oczywiste braki (mały
    zasięg, ograniczona trwałość) przy obserwowanym tempie rozwoju, pewnie
    wkrótce znikną. Jechało to na fali w sumie entuzjazmu przez kolejną
    dekadę, EU pewnie uznała, że można też to wykorzystać dla ograniczenia
    zanieczyszczeń w miastach, no ale lata mijały a jakiś wiekszy przełom
    nie nastąpił. Ludzie się oswoili z rzeczywistością, i że do spełnienia
    tego marzenia jeszcze troche potrzeba. Część kupiła motywowana nie tylko
    tym enuzjazmem, ale dopłatami, i się rozczarowała. W sumie zupełnie
    zrozumiałe, bo na indywidualne poświęcenie w myśl szlachetnych ideii
    ekologicznych raczej nie ma co liczyć.
    Fajnie by było, ale wygląda, ze trzeba jeszcze poczekać.

    --
    Marcin

  • 180. Data: 2024-05-07 07:10:28
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-05-07 00:29, Arnold Ziffel wrote:
    (ciach)

    > Fanatyk będzie ignorował wady, atakując tych, którzy próbują zachować
    > rozsądek i równowagę. Takie religijne zacietrzewienie. Zastanawia mnie
    > jego źródło.

    Dwie grupy pookragłostołowe tak motywowały swoich wyborców,
    że uczyniły z nich wyznawców.
    Z tym się nic nie da zrobić.

    (czasem mozna się zabawić: zostawić poprzyklejanych
    w salonie samochodowym na noc :-)

    Włodek