  • 251. Data: 2024-05-08 00:51:53
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Ty?

    Ja wydychając :)

    I ja wdychając spaliny innych, bo to przecież działa w obie strony.

    --
    - Panie doktorze, jestem wykończona. Odkąd mój mąż zachorował, dzień
    i noc muszę czuwać przy jego łóżku.

  • 252. Data: 2024-05-08 01:05:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Widziałem. Ale mój ma dach. Tak zimą, jak latem.

    Dopiero jakbyś miał zdejmowany dach to byś go latem docenił. No ale nie
    masz więc ... tak, jak z elektrykami.

    > Nadaje, ale w czapce.

    Czyli 'nie jest przystosowany' a nie 'nie da się'.

    > Jest o wiele więcej opcji.
    >
    > Można, na przykład, nie wychodzić z domu.

    Chyba 'nie wyjeżdżać' :-)

    Mały elektryk może i w domu posiedzieć :-)

    > Mają. I może nawet daliby mi się przyłączyć, jakbym poprosił i zapłacił. A
    > może by nie dali. A jak takich jak ja będzie dziesięciu i im będzie korki
    > wywalało?

    To zrobią słupki itd. Przecież chcą zarabiać, prawda?

    > Przecież płacę.

    No ale tak by "Ci" wybić z głowy smrodzenie to nie.

    > Nie jeżdżę na oleju ze smażenia frytek.

    Ten dzisiejszy gościu też pewnie uważa, że nikomu te dymy nie przeszkadzają.

    > No swój -- a czyj?

    Co za różnica?!

    > Tak jest.

    ...a nie ci, którzy to wąchają!

    > Przecież wiem ile czasu tankuję do pełna. Mam następnym razem włączyć
    > stoper?

    Tak!

    > Jak masz zielone?

    Ja mogę mieć zielone a na innych coś się zmienia. Chyba nie zastanawiam
    się nad tym a jednak udaje się.

    > Może inaczej -- nie było to najwyżej na liście moich priorytetów.

    Skutek znamy.

    > Nie zmienię zdania w obecnych warunkach i w obecnej sytuacji. Wiem na
    > temat BEV wystarczająco żeby wiedzieć, że nie jest dla mnie. Jak się
    > warunki lub sytuacja zmieni, to może zmienię.

    Jakoś się zmieni, ale głównie to zmienią się twoje przekonania.

    > Ok, ale pod warunkiem że będziesz zakładał tylko jak ja będę przejeżdżał
    > obok :)

    Skonsultuję to ze swoim psychoterapeutą :-)

  • 253. Data: 2024-05-08 01:05:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.05.2024 o 21:02, Shrek pisze:

    > Dokładnie - nie potrzebują. Możesz też napisać cokolwiek jak zwykle o
    > hejterach i głupocie. Nara

    O hejterach to raczej Ty.

  • 254. Data: 2024-05-08 01:09:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > I co miałbym na tej stacji zrobić? Podłączyć samochód i czekać... ile?
    > Godzinę, dwie? Na spacer sobie iść?

    Ładowarkę przy sklepie widział? Pokazać ładowarkę przy zakładzie pracy?

    > Ja bardzo chętnie pójdę sobie na spacer. Wtedy kiedy mam czas i ochotę, a
    > nie wtedy, kiedy niedoskonała technologia tego ode mnie wymaga.

    A na stację benzynową pojedziesz kiedy nie wymaga?

  • 255. Data: 2024-05-08 01:35:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > A są? Rzadko są.

    Czy z ładowarkami nie jest identycznie?

    No bo wracając do poprzedniego ... ładowarki korkują się dlatego, że
    elektryki stanowią margines a stacje benzynowe dlatego, że spalinówki
    stanowią większość, tak?

  • 256. Data: 2024-05-08 01:41:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja wydychając :)
    >
    > I ja wdychając spaliny innych, bo to przecież działa w obie strony.

    To rzeczywiście wszystko tłumaczy.

  • 257. Data: 2024-05-08 03:10:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:

    > Tylko z tego.
    > Chociaż również z tego, że stacje ładowania są małe i nie rzucają się w
    > oczy, więc zwykli zjadacze chleba nie mają pojęcia gdzie one są i ile
    > ich jest.
    >
    > Ale sam sobie zobacz, ile tego jest, nawet w Polsce:
    > https://cleanerenergy.pl/mapav2/

    No ale masz np. post Shreka, który przytacza dane ze swojej okolicy. Nie
    wystarczy, żeby było duzo, jeszcze musza być odpowiedniej mocy. 1-2h
    tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu, a nie
    każdy ma przyjemność mieszkania w domku.

    Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw? W innym poście
    wspominasz, że wcześniej o tym pisałes, ale nie mam siły tego szukac
    przy tak rozbudowanej dyskusji. Wydaje się, że większość ludzi chciałaby
    elektryka, jeśli tylko oferowałby porównywalną fukcjonalność. Jeśli nie
    chca, to stoją za tym albo rzeczywiste względy praktyczne albo błędne
    przekonanie co do funkcjonalnosci czy też ryzyka związanego z
    użytkowaniem.

    > Tak.
    > Przy czym nie ma złomów (za młode jest to wszystko), więc duża część ich
    > wielbicieli właśnie dlatego narzeka.
    >
    > Utrata wartości pewnie jest nieco większa w bev, jako że elektryki jako
    > nowe tanieją, a spaliniaki drożeją, więc to się przekłada na ceny używek
    > również. Do tego mniejszy rynek, więc może być ciężej sprzedać w dobrej
    > cenie.

    No a co z fundamentalnym problemem trwałosci i ceny wymiany beterii? W
    Polsce nadal chyba większośc kupuje samochód na lata, tzn. często 10 i
    więcej. To wcale nie musza być złomy. Elektryki takiej trwałości (jako
    średnia) zdaje się nie oferują. Ostatnio Tesla przeszła na baterie LFP,
    które mają znaczaco wyższą trwałość, sa tez bezpieczniejsze, ale mają
    niższą gęstośc energii. Moze coś się z tego dobrego wykluje.

    --
    Marcin

  • 258. Data: 2024-05-08 07:06:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2024 o 20:06, Shrek pisze:

    > Nie kilkanaście minut ładowania co kila godzin

    Dokładnie tak.
    Oczywiście z autem potrafiącym ładować się na ładowarkach 250 kW+.
    18 minut na 300 km to w nich standard.

    a godzina co godzinę - na
    > 100km potrzebujesz 20kWh a standardowa ładowarka ma 22kW

    Nie bredź.
    Jak nie masz pojęcia o czym mówisz, to po prostu milcz.

    HINT: Na trasie nie ładuje się na ładowarkach AC, tylko DC.
    Nawet w Polsce reguła na DC to moc 100-140 kW.
    Ale nie ma zakazu stawania tylko na szybszych, jeśli komuś się spieszy.

  • 259. Data: 2024-05-08 07:08:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2024 o 16:13, Arnold Ziffel pisze:

    > Tak.

    Wiem.

    > Czy ktokolwiek w tym wątku, kto wybiera ICE, ma problem z tym, że ktoś
    > inny wybiera BEV?

    Oczywiście.
    Cały wątek jest o tym, zaczęty przez ev-hejtera i przez nich podsycany.

  • 260. Data: 2024-05-08 07:29:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No ale masz np. post Shreka, który przytacza dane ze swojej okolicy. Nie
    > wystarczy, żeby było duzo, jeszcze musza być odpowiedniej mocy.

    Tak, na innych się na trasie nikt nie ładuje.
    Ja też nie.
    I dlatego mówię, że jest wystarczająco.

    Odfiltruj sobie na mapie po właściwej wtyczce (combo-2 na tej liście
    złącz) - te Cię interesują.

    AC jest tylko do ładowania pod domem, albo na zakupach.

    > 1-2h
    > tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu,

    To niech nie kwitną, w czym problem?
    Mogą sobie podładować pod marketem, siłownią, basenem, czy co tam
    jeszcze czasem robią.

    > a nie
    > każdy ma przyjemność mieszkania w domku.

    Jak się uprzesz, to własne gniazdo można sobie gdziekolwiek załatwić.

    > Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw?

    Głównie niewiedza i związany z nią lęk i nienawiść wobec wszystkiego co
    obce.
    Taka forma ksenofobii.

    > No a co z fundamentalnym problemem trwałosci

    Jest wystarczająca, zanim auto zmieni się w złoma.
    Czyli ten problem też nie istnieje.

    > i ceny wymiany beterii?

    Nie robi się czegoś takiego z reguły.
    Na 0,5 mln km wystarczy, a nikt dłużej nie jeździ.

    > Polsce nadal chyba większośc kupuje samochód na lata, tzn. często 10 i
    > więcej.

    Mylisz kupowanie złomów, z okresem ich eksploatacji.
    Nie znam nikogo kto by miał tak długo jeden samochód.

    Owszem, czasem widuję na ulicach auta z czarnymi blachami, więc czasem
    pewnie jest jak mówisz, ale to promile, a nie żadna większość.

    >To wcale nie musza być złomy. Elektryki takiej trwałości (jako
    > średnia) zdaje się nie oferują.

    10 lat?
    Żaden problem, to dopiero nieco po upływie gwarancji na baterię.
    Co najwyżej zasięg się zmniejszy.