  • Data: 2023-01-30 11:39:31
    Temat: Re: Dobre kable - mały Jack.
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Sun, 29 Jan 2023 18:43:12 +0100, Cezary Grądys pisze:
    > Kombinowałem z uruchomieniem karty dźwiękowej i pojawił mi się
    > przydźwięk w pianinie. Już miałem maila wysyłać, bo jeszcze 2 tygodnie
    > gwarancji, ale pomyślałem, że go ponownie podłączę, bo może coś
    > sie przekonfigurowało przez USB. Tylko dotknąłem tą metalową osłonką
    > wtyczki USB do obudowy kompa i przydźwięk zniknął ;) Czyli kabel łapie
    > pojemnościowo zakłócenia z kompa, albo monitora. Teraz zrobiłem
    > eksperyment, mam Ugrent i chyba jakiś noname. Zamieniłem te kable,
    > Ugrent buczy dużo bardziej.

    Objawy są takie, że nie do końca zrzucałbym winę na kabel, chociaż tu
    rozumiem, że problem pojawia się po odpięciu USB od pianina? Więc może
    rzeczywiście to problem z ekranem.

    > Cos polecacie, żeby ekran był poprawnie zrobiony? Mam kabel lepszej
    > klasy, ale małego Jacka raczej nie da rady do niego przylutować, może są
    > wtyczki dostosowane do grubych kabli?

    Tego typu wtyczka spokojnie powinna zmieścić grubsze kable:
    https://allegro.pl/oferta/roxtone-rmj3ps-nn-wtyk-min
    i-jack-3-5-mm-stereo-12361027874

    Akurat prawie nie ma u mnie wtyków 3,5, ale mam jeden podobny, tylko
    kątowy i typowy kabel mikrofonowy wchodzi bez problemu (mają jakieś 6 mm
    grubości).

    > Potrzebuję kabelków ok 3m. Na pewno nie muszą to być jakieś super kable
    > mikrofonowe, bo to karta dźwiekow -> pianino, pewnie poziom 775 mV.
    > Aby poprawnie wykonane.

    Używam kabli mikrofonowych, najczęściej Cordial CMK222 X, np.:
    https://allegro.pl/oferta/cordial-cmk-222-bk-przewod
    -mikrofonowy-2x0-22mm-6805927406

    Czasem Klotz MY20x, np.:
    https://allegro.pl/oferta/klotz-my204-kabel-mikrofon
    owy-slim-cienki-2x0-22mm-8109435351

    Jak się je porządnie zlutuje to nie ma z nimi problemu.

    k.