  • Data: 2020-10-26 16:25:38
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 15:36:20 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka
    napisał:

    > Miałem wpaść do najemców z aneksem. Zapytałem o kod do domofomu, bo po
    > roku mi się zapomniał, a oni, że nie korzystają z tego co im podałem
    > tylko ze standardowego pożarowego: 0000 działającego podobno wszędzie.

    No wiesz, w sumie rozumiem, że "do siebie domofonem dzwonić nie będziesz", ale skoro
    już szedłeś do nich z aneksem, to raczej było jasne, że będą w domu - a jak nie będą,
    to po co iść (no chyba aneks niekorzystny dla nich, to się mogą ukrywać ;) ?
    Choć przy okazji dowiedziałeś się czegoś ciekawego - ten 0000 wypróbuję dzisiaj.
    A też masz tam taki durny domofon, co się pod prostu podaje 4 cyfry?
    U mnie w nowym mieszkaniu tak jest - wciska się tylko "drzwiczki", potem 4 cyfry i
    znów "drzwiczki" - jako że mieszkań jest 160, to łatwo obliczyć, że "aktywny" jest co
    62,5 kod - więc nie trzeba wiele prób, by sobie jakiś odnaleźć.
    Administratorce nie przemówisz do rozumu, że te kody to jest porażka i należy je
    wyłączyć :(
    Jeszcze gorzej, jak w budynku była siłownia, do której wchodziło się wprost z klatki
    i której nikt nie pilnował (a ochrona, dzięki znakomitemu pomysłowi dewelopera,
    siedzi sobie w pokoiku zamkniętym, zamiast gdzieś na drodze wchodzących do budynku) -
    "gości" mieliśmy mnóstwo, zwłaszcza że wciąż działał kod "deweloperski" - ale nawet
    jak go już wyłączyli, to i największa klatka to w większości "hotel" - a kody bywały
    też przedmiotem handlu wymiennego (np. "ja ci dam kod na moje grodzone, gdzie jest
    placyk dla dzieci, a ty mi na twoje, gdzie masz siłownię - placyk się nie zmieścił,
    bo budynek zajmuje prawie całą działkę").
    Teraz siłownia ma już zamek na pikacze unique - oczywiście na inne niż do domofonu,
    bo tak by było za prosto i za wygodnie...

    Ja znam swój kod i jeszcze jeden, poznany chyłkiem - mam taką funkcję w domofonie, że
    mogę sobie przełączać kamery, a jak nacisnę "słuchawkę" to mogę się połączyć z
    kasetą, w której jest dana kamera - tak jakby ktoś do mnie z niej dzwonił. I kiedyś
    sobie przeglądałem i widzę, że jakieś dwie podchodzą, to włączyłem fonię - a tu jedna
    mówi do drugiej: "to jaki miał być ten kod" - a ta druga jej dyktuje ;)