  • Data: 2020-10-26 16:30:45
    Temat: Re: Domofony w blokach i wieżowcach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 16:14:59 UTC+1 użytkownik K napisał:

    > No taki dodatkowy guzik na domofonie, ktory ma napis Trade (handel,
    > handlowac itp) zamiast numeru mieszkania. Sluzy wlasnie dla kurierow,
    > listonoszy aby ci zostawili paczke pod drzwiami albo wrzucili do skrzynki.

    W PL służyłby zapewne do sikania.
    Czy Wy wiecie, jakie się wymyśla systemy, żeby to sikanie w PL wyeliminować
    ("tramwaje stoją od godziny, już mi trzech w piwnicy nalało, a ten sobie poszedł
    inkasenta wynosić!")?
    Normalnie takie, że jak się ktoś nie dodzwoni "normalnie" domofonem, to ten domofon
    dzwoni na komórę do właściciela i można sobie porozmawiać z kimś w klatce stojącym, a
    nawet go zobaczyć, a nawet mu drzwi otworzyć.
    Takie cuda.
    Jakby nie wystarczyło tak jak u mnie - w godzinach szczytu wystarczy 3 minuty
    poczekać, a ktoś będzie wychodził lub wchodził - i można "wejść z nim", ludzie tak
    się boją, że nikt japy nie otworzy - a jak otworzysz, to tacy zdziwieni, że ktoś im
    przeznaczenie domofonu uświadamia...
    Jak zamawiam żarcie to może raz na trzy razy się zdarza, że dostawca dzwoni domofonem
    (chyba że to akurat wyjątek - skoro od dawna obsługują ten sam rejon, to już kody
    poznali).