  • Data: 2020-08-18 12:13:52
    Temat: Re: Duża obrabiarka CNC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:c41c2bb2-78dd-4af9-a91d-31d6185b6223o@g
    ooglegroups.com...
    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2020 16:21:44 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:
    [...]

    >Do przenoszenia naprężeń obwodowych też jest potrzebna sztywność.
    >Moduł Younga inaczej.

    Ee, nie jest, patrz jakie cienkie sa puszki piwa/coli/dezodorantu.

    No dobra, gumowy balonik w jakims cienszym/slabszym miejscu sie wybuli
    przy dmuchaniu ...

    >Jest wiele sposobów układania tych żeber, wymiarów, proporcji. NASA
    >od 50 lat trzepała tylko jeden z nich, a u konkurencji widać że
    >wybierali różne inne koncepcje.

    Nie o to mi chodzi - tylko czy dla zbiornika czysto cisnieniowego jest
    sens zrobic wytrzymałą kratownicę, a w oczkach powłoka z cienkiej
    blachy, czy nie - zrobic z blachy jednej grubosci ..
    Kryterium oceny jest waga zbiornika.

    >Nawet jestem przekonany że mają. Chyba że oni wyznają inną fizykę niż
    >ta którą ja znam.

    Dla czysto walcowego zbiornika cisnieniowego wychodzi mi tak samo.
    Ale oni chyba maja zupelnie inne zagadnienie.

    >Ciśnienie małe, ale rozmiary duże.

    Chyba jednak maja zupelnie inne problemy naprezeniowe.

    >I to przy mocno niestatycznym obciążeniu.

    Hm, silniki stale z tylu ...

    >Jak kupią nowy program do liczenia tych trójkątów, to może dadzą.

    Albo nic nie mowia, tylko daja ...

    J.