eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rok › Re: Dwa przeglądy na rok
  • Data: 2022-01-21 16:59:04
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 21 Jan 2022 13:10:00 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
    >> On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>>>
    >>>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>>>
    >>>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>>>
    >>>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>>>
    >>>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>>>
    >>>> To jest diesel.
    >>>> Nie ma mieszanki.
    >>>
    >>> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
    >>
    >> W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    >> zasysal mieszanke.
    >> W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    >> gdzy juz trzeba/mozna.
    >
    > I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    I spalinami. Bo zaczyna sie palic jeszcze w czasie wtryskiwania.


    >> Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    >> Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    >> cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    >> a regulujesz ilosc paliwa.
    >
    > No i?

    No i z reguly sumarycnie jest jednak za duzo tlenu, chyba,
    ze EGR cos robi, lub kierowca butuje na maksa.

    >> A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.
    > I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    Raczej mniejszy, bo wymagania.

    A jak to wyglądało tylko przy komorze wirowej, to nie wiem, ale akcja
    wkrotce przenosi sie do cylindra.

    >>>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    >>> I jest.
    >>> Czym uboższa tym więcej.
    >> A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    >> oporu.
    > I dlatego śmierdzi.

    Czy dlatego to nie wiem, ale smierdzi i NOx emituje.
    Od początku diesli.

    >>>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >>>
    >>> Ale nie azotów.
    >>
    >> NOx wlasnie.
    >> https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards
    >>
    >> a skad niby afera VW ?
    >
    > Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.

    Chyba jednak nie.
    A przynajmniej przyłapano ich na NOx.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: