eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa przeglądy na rok › Re: Dwa przeglądy na rok
  • Data: 2022-01-21 13:10:00
    Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
    > On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
    >>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
    >>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
    >>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
    >>>>>> <n...@n...pl> wrote:
    >>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
    >>>>>>
    >>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
    >>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
    >>>>>
    >>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
    >>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
    >>>>>
    >>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
    >>>>
    >>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
    >>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
    >>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
    >>>
    >>> To jest diesel.
    >>> Nie ma mieszanki.
    >>
    >> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
    >
    > W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
    > zasysal mieszanke.
    > W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
    > gdzy juz trzeba/mozna.

    I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.

    > Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
    > Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
    > cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
    > a regulujesz ilosc paliwa.

    No i?

    > A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.

    I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.

    >
    >>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
    >> I jest.
    >> Czym uboższa tym więcej.
    >
    > A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
    > oporu.

    I dlatego śmierdzi.

    >>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
    >>
    >> Ale nie azotów.
    >
    > NOx wlasnie.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
    dards
    >
    > a skad niby afera VW ?

    Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: