-
Data: 2022-01-21 13:10:00
Temat: Re: Dwa przeglądy na rok
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 21-01-2022 o 12:54, J.F pisze:
> On Fri, 21 Jan 2022 11:26:48 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 21-01-2022 o 11:19, J.F pisze:
>>> On Fri, 21 Jan 2022 11:03:37 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 21-01-2022 o 10:52, J.F pisze:
>>>>> On Fri, 21 Jan 2022 10:48:12 +0100, j...@i...pl wrote:
>>>>>> On Wed, 19 Jan 2022 07:04:27 +0100, Mirek Ptak
>>>>>> <n...@n...pl> wrote:
>>>>>>> Czuć coś przy rozruchu na zimno - potem już nie.
>>>>>>
>>>>>> O to, to. Generalnie czuć tleki azotu, a właściwie to dwutlenek azotu.
>>>>>> To ten specyficzny zpaszek "diesla".
>>>>>
>>>>> No ale co - nowoczesny diesel produkuje tylko na zimno?
>>>>> Czy zimny katalizator nie dopala?
>>>>>
>>>>> A stare diesle, bez kata to nie produkowaly ?
>>>>
>>>> Bez bezpośredniego wtrysku nie, a przynajmniej mniej.
>>>> To skutek zubażania mieszanki, żeby mniej dwutlenku węgla wypluwać.
>>>> I dwutlenku węgla jest mniej, ale tlenków azotu sporo więcej.
>>>
>>> To jest diesel.
>>> Nie ma mieszanki.
>>
>> To spróbuj mu odciąć powietrze, albo ON, wtedy pogadamy...
>
> W benzyniaku paliwo sie mieszalo z powietrzem w gazniku, i silnik
> zasysal mieszanke.
> W dieslu zasysa powietrze, spreza powietrze, a paliwo sie dodaje wtedy
> gdzy juz trzeba/mozna.
I w ten sposób RÓWNIEŻ wytwarza mieszaninę paliwa z gazem.
> Diesel ssie powietrza na maxa - ile mu sie uda.
> Ilosc jest co prawda zmienna, bo to i obroty silnika, opory ssania,
> cisnienie turbosprezarki - tym niemniej powietrza jest duzo,
> a regulujesz ilosc paliwa.
No i?
> A komór wstepnych juz chyba nie ma, przynajmniej w osobowych.
I dlatego mieszanki są uboższe, a syf azotów większy.
>
>>> Powinno byc duzo tlenkow azotu.
>> I jest.
>> Czym uboższa tym więcej.
>
> A uboga jest prawie zawsze, z wyjatkiem chwil, gdy wciskasz gaz do
> oporu.
I dlatego śmierdzi.
>>> Nie wiem czy tak straszliwie, bo w kolejnych Euro przykrecano limit.
>>
>> Ale nie azotów.
>
> NOx wlasnie.
> https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_stan
dards
>
> a skad niby afera VW ?
Oni w ogóle wyłączali oczyszczanie, nie tylko NOx było więcej.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.22 16:59 J.F
- 22.01.22 17:37 Poldek
- 22.01.22 17:46 Poldek
- 22.01.22 18:04 Poldek
- 23.01.22 13:12 Poldek
- 23.01.22 13:31 ddddddddddddd
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:47 ii
- 23.01.22 19:48 ii
- 23.01.22 19:50 ii
- 23.01.22 21:13 Poldek
- 23.01.22 21:24 Poldek
- 23.01.22 22:41 ii
- 23.01.22 22:44 ii
- 23.01.22 22:46 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław