eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDworak znowu atakuje › Re: Dworak znowu atakuje
  • Data: 2021-02-01 13:58:46
    Temat: Re: Dworak znowu atakuje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:u...@m...org...
    Tue, 26 Jan 2021 22:32:34 +0100, Myjk
    >Znalazłem ciekawy program do symulowania ruchu drogowego (PTV
    >VISSIM),
    >zresztą okazało się że jest takich programów całkiem sporo. Ogólnie
    >polecam, ciekawe wnioski można powyciągać. Do rzeczy.

    >Dwa identyczne "ronda", po dwa nieoznaczone kierunkami pasy ruchu, z
    >tym że
    >z różnymi warunkami ruchu po nich. Na każdym skrzyżowaniu na każdym
    >wlocie
    >jest puszczone po 800 pojazdów.

    800 na test czy 800/godzine ?
    800/h to teoretycznie male odstepy miedzy pojazdami i trudno sie wciac
    w sznurek.
    Ale tu mamy na dwoch pasach ... no a w zyciu ktos tam zawsze gazu doda
    i bedzie wisial na zderzaku, a za nim pusto.
    Ale przy dwoch pasach, to na sasiednim moze nie byc pusto.

    >o lewej "rondo" gdzie ruch odbywa się literalnie jak w PORD, czyli
    >obowiązuje definicja że "rondo" to JEDNO skrzyżowanie, w związku z
    >tym
    >jeździ się zgodnie z zasadami ogólnymi, trzeba się ustawić do manewru
    >tj.
    >jazda z prawego pasa dozwolona tylko w prawo (pierwszy zjazd) oraz
    >prosto
    >(drugi zjazd), niedopuszczalny z prawego pasa skręt w lewo i
    >zawracanie,

    Tylko jak to upilnowac ...

    >zaś jazda z lewego pasa jazda tylko prosto (drugi zjazd), w lewo
    >(trzeci

    No to masz tu mala kolizyjke, jesli z wewnetrznego pasa ronda chce
    zjechac, a na zewnetrznym ktos chce prosto, tzn po obwodzie w lewo.
    Twoj program nawiasem mowiac troche kolizji generuje, ale to trzeba na
    stopklatce.

    Natomiast nie zlapalem go, aby jakis pojazd czekal na wewnetrznym
    pasie na oproznienie zewnetrznego.

    Czy oni tam nie maja zasady, ze z lewego pasa na wjezdzie mozna tylko
    w lewo ?

    >zjazd) oraz zawracanie (czwarty zjazd). W związku z tym że to zjazd
    >ze
    >skrzyżowania (a nie jakiś tam skręt w prawo na skrzyżowaniu na
    >skrzyżowaniu), dopuszczony także zjazd bezpośrednio z lewego
    >(wewnętrznego)
    >pasa na lewy zjazdowy oraz że pojazd na rondzie, zgodnie z
    >definicjami
    >znaków przed skrzyżowaniem, ma pierwszeństwo gdy znajduje się na
    >skrzyżowaniu.

    >Po prawej wersja tzw. rondoprostowaczy, czyli obwiednia to droga
    >jednokierunkowa ze skrzyżowaniem na zjeździe, jest tam skręt ZAWSZE w
    >prawo, zatem dozwolony skręt tylko z prawego pasa. Generalnie na
    >rondzie
    >wolna amerykanka, można robić co się chce (czyli z prawego można w
    >lewo,
    >zawracać, kręcić się po skrzyżowaniu), najważniejsze aby zjeżdżać
    >prawym

    A jaka statystyka ruchu ?
    Bo bym tak raczej rzekl, ze z polowa osob chce przejechac prosto,
    cwierc w lewo, cwierc w prawo, a zawrocic to jakies niedobitki.

    >pasem (czyli ci co wjeżdżają lewym też muszą najpierw zjechać na
    >prawy/zewnętrzny).

    >Rezultat przepustowości widać na animacji
    >https://youtu.be/POKLUTlXeaI

    >Tak, tak, rondoprostowacze, stójmy dalej w korkach.

    Ale czy symulacja jest poprawna ?
    Bo tak czy inaczej masz gdzies na rondzie kolizje.

    IMO - ronda moze i sa dobre przy jednym pasie ruchu i umiarkowanym
    natezeniu, przy dwoch jest juz Sajgon.
    Pardon, Warszawa, nie obrazajmy Wietnamczykow, oni potrafia jezdzic
    :-)

    Jest we Wroclawiu takie miejsce
    https://www.google.com/maps/@51.1572946,17.0104528,1
    7z

    Przy czym dawniej tej zoltej obwodnicy nie bylo, ani ronda.
    Ruch z Pelczynskiej jechal prosto, i kawal dalej robil korek na
    swiatlach.

    Odkad oddali obwodnice ... korek sie robi na Pelczynskiej, i to chyba
    wiekszy niz dawniej na swiatlach.
    Mimo, ze wiekszosc jadacych Obornicka jedzie prosto, niewielu skreca w
    lewo.
    A jadacy obwodnica przemykaja bezkolizyjnie na wysokosciach.

    Po prostu ocena, czy ten z Obornickiej bedzie zjezdzal w Pelczynska,
    czy jednak pojedzie dalej po obwodzie, zajmuje tyle czasu i
    niepewnosci, ze przepustowosc tego wjazdu jest za mala.

    I tu by sie takie turbinowe rondo IMO przydalo.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: