  • 11. Data: 2022-02-16 18:45:01
    Temat: Re: Dyski SSD
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.02.2022 o 20:30, JDX pisze:

    > No niestety, o ile mi wiadomo, swapa na można przenieść na dysk inny niż
    > systemowy.

    Można przenieść na dowolny dysk, można też wyłączyć.

  • 12. Data: 2022-02-17 07:46:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 16.02.2022 18:45, nadir wrote:

    > Można przenieść na dowolny dysk, można też wyłączyć.
    Może mi się z hiberfill-em pomyliło. Któregoś przenieść na pewno nie można.

  • 13. Data: 2022-02-18 13:48:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    kontroler

    Phison S11

    Jak masz dysk na tym to wywal. Rekordzista zdechł poniżej pół roku.
    Goodram miał mnóstwo na tym zrobionych ssd. Gen3 ma już AFAIR inny

  • 14. Data: 2022-02-18 15:24:52
    Od: pytający <r...@p...fm>

    piątek, 18 lutego 2022 o 13:48:08 UTC+1 sirapacz napisał(a):
    > kontroler
    > Phison S11
    > Jak masz dysk na tym to wywal. Rekordzista zdechł poniżej pół roku.
    > Goodram miał mnóstwo na tym zrobionych ssd. Gen3 ma już AFAIR inny

    Czyli to jakaś Bajka przeze mnie wymyślona, tylko najprawdziwsza prawda.
    Dzięki.

    pytający

  • 15. Data: 2022-02-18 18:19:20
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 18.02.2022 o 15:24, pytający pisze:

    > Czyli to jakaś Bajka przeze mnie wymyślona, tylko najprawdziwsza prawda.
    > Dzięki.
    >
    > pytający

    Ale ty pisałeś o Crucial, a nie o Goodram.

    --
    Kaczin

  • 16. Data: 2022-02-19 10:39:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli to jakaś Bajka przeze mnie wymyślona, tylko najprawdziwsza prawda.
    > Dzięki.

    to nie jedyny kontroler mający jazdy.
    tak samo szybko uceglisz dyski podpinając do komputera jako ATA albo w
    trybie IDE. Stare dyski też miały takie jazdy ale tamte z powodu
    (prawdopodobnie) przepełnienia uszkodzonych komórek.

    Szukaj na innych układach, ale producenci dysków nie zawsze się chwalą
    jakim kontrolerem poganiany jest dysk.

  • 17. Data: 2022-02-20 21:44:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale ty pisałeś o Crucial, a nie o Goodram.

    Kioxia Exceria - Phison S11S, 3D TLC Toshiba 96L, brak DRAM

    PNY CS900 - Phison PS3111-S11, 3D TLC -> słaby kontroler, kości pamięci ok

    Lite-On MU3 - Phison PS3111-S11, 3D TLC -> słaby kontroler, kości
    pamięci ok, "Wersja 120G to MLC, natomiast 240L i 480L to 3D Nand TLC.
    Dodatkowo są DRAMless (bez cache), więc dramat." Ogólnie częściej od
    kości pada na ogół kontroler. Więc MLC też nie warto.

    Goodram CX400 - Phison PS3111-S11, 3D TLC -> słaby kontroler, kości
    pamięci ok. Gen. 2 ma nadal ten sam kontroler i 3D TLC.

    Gigabyte SSD - Phison PS3111-S11, 3D TLC Toshiba 64 layer -> słaby
    kontroler, kości pamięci ok

    Goodram CX300 - Phison PS3111-S11, 15nm 2D TLC -> ogólnie słabo.
    Potrafią padać (problem wykrywania jako "SATAFIRM S11") albo awaryjnie
    bardzo zwalniać po dłuższej eksploatacji. Jeden z takich SSD na S11 padł
    znanemu serwisantowi Forestowi z ważnymi danymi w maju 2020.

    Kingston A400 - Phison PS3111-S11, 15nm 2D TLC 32 Toshiba layer -> to
    samo co CX300, słabo

    Patriot Burst - Phison PS3111-S11, 2D TLC -> słaby kontroler, słabe
    kości pamięci, to nie jest 3D TLC, wg. zdjęć z Anandtech. Problemy z
    prędkością zapisu po jakimś czasie, spadki wydajności poniżej HDD,
    zwisami w systemie itd. które się objawiały u niektórych

    Goodram IRDM S25A - Phison PS3111-S11

    a ze strony centrumodzyskiwaniadanyc.pl masz listę z którą oni się spotkali:
    Crucial V4;
    Corsair Nova;
    Corsair Force LS;
    Kingston SMSM15S3;
    Patriot Blaze;
    Patriot Blast;
    Silicon Power Slim S55;
    Smartbuy Ignition 2;
    Smartbuy S9M;
    Smartbuy Revival;
    Smartbuy Firestone;
    Smartbuy Ignition 4;
    Patriot Blast;
    Kingston SSDNow UV300;
    Kingston SSDNow KC400;
    Kingston HyperX Savage;
    GoodRam CX100;
    Goodram IRIDIUM IRDM
    Smartbuy Revival 2;
    Patriot Spark;
    Kingston A400;
    GOODRAM CX300;
    GOODRAM CX400;
    GOODRAM IRYDIUM
    Silicon Power Slim S55 (PS3111);
    Lite-On MU3;
    Silicon Power Slim S60;
    GOODRAM S400U;
    Smartbuy S11T;
    OCZ (Toshiba) Trion 100;
    OCZ (Toshiba) Trion 150;
    Toshiba Q300;

  • 18. Data: 2022-02-21 16:11:34
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zdecydowanie za szybko.

    Głębsza filozofia :) Mamy loterię.
    https://zapodaj.net/9dc1918806c48.jpg.html

    Co prawda Spectek czyli odpady od Microna, ale i takie rzeczy da się sprzedać.

    Dla równowagi:
    https://www.cactus-tech.com/products/industrial-grad
    e/usb-flash-drive/id-100-series/