  • 1. Data: 2022-02-13 22:25:23
    Temat: NTG, ale może ktoś wie: W10 i .net FrameWork 3.5
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    Nie ta grupa, ale pomyślałem że nieraz nie w temacie dobre porady się
    trafiały i ktoś może mieć pomysł jak wybrnąć z patowej dla mnie sytuacji.

    Jest sobie komp. Na nim 3 instalki W10, na jednej z nich potrzebuje
    zainstalować .net w wersji 3.5. Teoretycznie w funkcjach systemu windows
    mogę włączyć tą wersję, ale z jakiejś niezrozumiałej dla mnie przyczyny,
    okno "funkcje w windowsie" jest zawsze puste i nie dostaję żadnej opcji
    wyboru. Oczywiście tylko w tej instalce na której mi zależy, pozostałe 2
    ślicznie wypełniają to okno opcjami (co zresztą niewiele zmienia,
    wyjaśni się dalej dlaczego).
    Teraz najlepsze. Kompa nie mogę podłączyć do sieci, albo inaczej, mogę
    ale tylko na chwilkę - tak krótką, aby nie zdążyło się zaktualizować nic
    w systemie, więc pobranie plików z sieci raczej nie wchodzi w grę.
    Znalazłem full install dla wersji 3.5, ale M$ lojalnie pisze, że to do
    wersji wcześniejszych windows i gustownie pokazuje mi wyprostowany palec
    przy próbie instalacji - słusznie zresztą, w końcu uprzedzali.
    Dla W10 chyba nie wystawili, albo ja nie znalazłem.

    Ktoś ma jakiś pomysł co z tym można zrobić?

    Irek.N.
    ps. nie zmienię wymagań, jeden ze starych i potrzebnych mi programów
    wymaga 3.5 i nie przeskoczę tego.

  • 2. Data: 2022-02-13 23:56:19
    Temat: Re: NTG, ale może ktoś wie: W10 i .net FrameWork 3.5
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

    W dniu 13.02.2022 o 22:25, Irek.N. pisze:

> [...]
    > ślicznie wypełniają to okno opcjami (co zresztą niewiele zmienia,
    > wyjaśni się dalej dlaczego).
    > Ktoś ma jakiś pomysł co z tym można zrobić?

    Jeśli nie działa klikalna to może zadziała z linii poleceń (DISM) albo z
    PowerShell?

    https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/ma
    nufacture/desktop/microsoft-net-framework-35-deploym
    ent-considerations

    --
    KLoSS

  • 3. Data: 2022-02-14 11:31:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Irek.N.
    > ps. nie zmienię wymagań, jeden ze starych i potrzebnych mi programów

    Może wypróbuj tego co ja. Mam co prawda opcje włączenia .NET 3.5 ale nie
    widzę potrzeby jej włączania. Instalowałem już wiele programów które
    zgłaszały zapotrzebowanie na wcześniejsze wersje .netów, jednak jakoś
    wszystkie apki dały się zainstalować i chodzą normalnie mimo że nie
    dostały tych .netów. Jednym słowem jak przy instalacji tego potrzebnego
    Ci programu pokaże się komunikat z monitem o wersję 3.5 to każ mu się
    wypchać i instaluj dalej.

    Jakieś komunikaty są na wstręty systemu do łączenia się z netem?

  • 4. Data: 2022-02-15 09:36:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Producent tego programu nie dośle Ci 3.5?
    Często sami z siebie dołączali NET-y na instalkach.

    -----

  • 5. Data: 2022-02-15 13:08:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2022 22:25:23 +0100, Irek.N. wrote:
    > Nie ta grupa, ale pomyślałem że nieraz nie w temacie dobre porady się
    > trafiały i ktoś może mieć pomysł jak wybrnąć z patowej dla mnie sytuacji.

    a probowales
    https://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.asp
    x?id=21

    To chyba ten dla starych wersji ?

> [...]
    > mogę włączyć tą wersję, ale z jakiejś niezrozumiałej dla mnie przyczyny,
    > okno "funkcje w windowsie" jest zawsze puste i nie dostaję żadnej opcji

    Ogolnie dzialalo.
    Teraz tez mi dziala.
    Byly jakies sposoby resetowania instalatora.

> [...]
    > ale tylko na chwilkę - tak krótką, aby nie zdążyło się zaktualizować nic
    > w systemie, więc pobranie plików z sieci raczej nie wchodzi w grę.

    W Win10 chyba mozna zablokowac aktualizacje.
    Ale ten instalator z kolei moze wymagac aktualnego windowsa -
    cos tam MS zmienial przez lata.

    To pomoze?
    https://docs.microsoft.com/pl-pl/dotnet/framework/in
    stall/dotnet-35-windows

    https://docs.microsoft.com/pl-pl/windows-hardware/ma
    nufacture/desktop/deploy-net-framework-35-by-using-d
    eployment-image-servicing-and-management--dism?view=
    windows-11

    J.

  • 6. Data: 2022-02-15 21:00:10
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 13.02.2022 22:25, Irek.N. wrote:

    > Dla W10 chyba nie wystawili, albo ja nie znalazłem.
    >
    > Ktoś ma jakiś pomysł co z tym można zrobić?

    Zadzwoń na infolinię do M$ może coś poradzą. Ja się raz zdziwiłem.

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2022-02-15 21:48:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2022 o 21:00, Mirek pisze:

    > Zadzwoń na infolinię do M$ może coś poradzą. Ja się raz zdziwiłem.

    Kiedyś szukałem w necie repozytorium na FW i są tam narzędzia również do
    resetu.
    https://www.itechtics.com/net-framework-versions-off
    line-installers/

    Nie pamiętam jak to zrobiłem w końcu ale zabanglało :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 8. Data: 2022-02-16 16:46:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.02.2022 o 22:25, Irek.N. pisze:

    > Ktoś ma jakiś pomysł co z tym można zrobić?

    U mnie kiedyś to zadziałało:
    dism /online /add-package /packagepath:<litara
    dysku>:\sources\sxs\microsoft-windows-netfx3-ondeman
    d-package.cab

    Ale z tego co pamiętam, to potrzebny jest pendrive lub płyta z instalką
    tej konkretnej wersji/kompilacji Windowsa 10.

  • 9. Data: 2022-02-16 19:14:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.02.2022 22:25, Irek.N. wrote:
    > Ktoś ma jakiś pomysł co z tym można zrobić?

    Sprawdź czy usługa WMI jest uruchomiona. Jeżeli to nie pomoże to możesz
    spróbować przywrócić stan rejestrów dla tego okna za pomocą:

    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

    Jeżeli to nie pomoże, to olać okno i zainstalować ręcznie za pomocą DISM
    - jak już inni wskazali. Ale żeby to zrobić musisz mieć źródło do
    instalacji - a aktualne dla tej instalacji co masz może nie działać.

    Wtedy możesz przygotować np. pendrivea na innym komputerze z netem -
    https://support.microsoft.com/en-us/windows/create-i
    nstallation-media-for-windows-99a58364-8c02-206f-aa6
    f-40c3b507420d

    I użyć go do ręcznej instalacji -

    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-02-16 22:53:37
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    Panowie, śliczne dzięki za pomysły.
    Nie usiadłem do tematu jeszcze, kompletnie wypadłem z synchronizmu z
    rzeczywistością :(
    Zapewne dopiero w weekend znajdę czas na wypróbowanie porad i opiszę co
    z tego wyszło.

    Irek.N.