  • Data: 2020-09-18 21:45:56
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 18 września 2020 o 21:17:15 UTC+2 WM napisał(a):
    > W dniu 2020-09-18 o 12:49, heby pisze:
    > (...)

    > Teraz jestem na emeryturze, ale kiedyś konstruowałem termostaty freonowe
    > sterowane zaworem czterodrożnym.
    > Urządzenie działało jak pompa ciepła ze sterowaną zmianą kierunku działania.
    > Najwięcej problemów miałem ze stabilizacją, gdy temperatura zadana była
    > bliska otoczenia.
    > Udało się go pomyślnie rozwiązać przy współpracy ze zdolnym automatykiem.
    >

    > WM
    Tak z ciekawości. W lodówce jest kapilara. W bardziej skomplikowanych systemach jest
    zawór rozprężny. Przy kapilarze wiadomo jak działa. Przepływ jest cały czas. Długość
    i średnica kapilary dobrana do parametrów jakie ma uzyskać czynnik. Zawór rozprężny
    steruje parametrami procesu zamykając i otwierając przepływ do parownika. Czy on
    zostaje trochę otwarty albo ma jakieś obejście? Jak by się zamknął to sprezarka dalej
    by pompowała aż by stanęła bo by silnik nie miał siły pokonać ciśnienia jakie
    stworzył w układzie.