  • Data: 2020-09-21 00:34:29
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-20 o 22:15, J.F. pisze:

    > A w lodowkach tego nie ma i sie nie psuja :-)
    > Ok, one maja kapilare.

    Napisałem, że duże kompresory mają zabezpieczenia.
    W małych nie ma takiej potrzeby.

    > A te presostaty w ogole zmieniaja stan ? Bo moze nie jesli reszta
    > dobrze dobrana :-)

    Ja go użyłem do ograniczania ciśnienia i zarazem temperatury na
    tłoczeniu. Przy małym zapotrzebowaniu na grzanie działał często.
    Przy dużym zapotrzebowaniu nie działał wcale.
    Ponowne załączenie agregatu może być dopiero po kilku minutach, więc
    maksymalna częstotliwość pracy presostatu nie jest zbyt duża.

    Producent podał liczbę przełączeń gwarantowanych i na tej podstawie
    wyliczyłem przewidywane godziny pracy dla najgorszego przypadku dla
    urządzenia i wyszło nieźle, ale zawsze jest obawa, ze producent kłamał.

    W przypadku awarii presostatu była tez obawa co będzie z przegrzanym
    kompresorem.
    Na szczęście okazalo się, że kompresory mają własne zabezpieczenia.

    > Kolega chcial sie dowiedziec o cisniena, ja tez ciekaw jestem - jakie
    > jest cisnienie w parowniku w czasie pracy.
    >
    > Pewnie zalezy od czynnika i temperatury, ale na oko moze byc ponizej
    > cisniena atmosferycznego, jak i powyzej.

    Zawory rozprężne nie zamykają się do końca i jeżeli zależy nam na
    utrzymaniu różnicy ciśnienia ma postoju, to trzeba dawać zawór
    elektromagnetyczny odcinający.

    WM