  • Data: 2020-09-23 13:53:51
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Silnik kompresora zwykle posiada specjalne urządzenie rozruchowe
    > zwiększające chwilowo moment obrotowy, więc ruszy nawet przy
    > przeciwciśnieniu.

    Z mojego nikłego doświadczenia wygląda to inaczej. Sprężarki lodówkowe nie
    chcą startować z ciśnieniem na wyjściu (buczą, nie mogąc wystartować,
    czasem startują ale na bardzo niskich obrotach, pobierając dużo prądu, i
    po chwili wyłącza je zabezpieczenie termiczne). Mam też trochę większą
    sprężarkę, 1500W:

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/silnik-do-kompres
    ora-sprezarki-pompa-1500w-i8458069806.html

    Ona też ma duży problem z odpaleniem z ciśnieniem na wyjściu (choć sobie w
    końcu radzi i startuje, ale nie wiem, przy jakim ciśnieniu, nie
    mierzyłem).

    Ta większa sprężarka ma inaczej zrealizowany rozruch (jest kondensator,
    nie ma osobnego uzwojenia załączanego przez PTC), może dlatego.

    --
    Gdy dziewczyna powiedziała mi, że będę ojcem, od razu zacząłem myśleć o
    imieniu. Wybrałem Carlos i osiedliłem się w Meksyku.