  • Data: 2020-09-20 22:15:23
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 19 Sep 2020 12:56:40 +0200, WM napisał(a):

    > Agregaty chłodnicze duże, są zabezpieczane przed zbytnim spadkiem
    > ciśnienia na ssaniu i zbytnim wzrostem ciśnienia na tłoczeniu.
    > Służą do tego regulowane, lub stałe presostaty.

    A w lodowkach tego nie ma i sie nie psuja :-)
    Ok, one maja kapilare.

    > Presostaty miniaturowe kosztują niewiele i często używałem ich jako
    > zabezpieczenie przed wzrostem ciśnienia na tłoczeniu.
    > Takie presostaty miniaturowe okazały się wbrew moim obawom zadziwiająco
    > trwałe.
    > Termostat przepracował bezawaryjnie z takim presostatem ponad 10 lat i
    > nadal działa wbrew czarnym prognozom rzekomych ekspertów, którzy omal
    > nie utrącili projektu.

    A te presostaty w ogole zmieniaja stan ? Bo moze nie jesli reszta
    dobrze dobrana :-)

    > Zapomina się często, że agregat chłodniczy pracuje głównie na obniżanie
    > ciśnienia na ssaniu.
    > Pompa próżniowa może pracować utrzymując próżnię dynamiczną, czyli
    > niskie podciśnienie, przy znikomej (zerowej) wydajności przepływu.

    Kolega chcial sie dowiedziec o cisniena, ja tez ciekaw jestem - jakie
    jest cisnienie w parowniku w czasie pracy.

    Pewnie zalezy od czynnika i temperatury, ale na oko moze byc ponizej
    cisniena atmosferycznego, jak i powyzej.

    J.