    Subject: Re: Działanie klimatyzacji
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 19 Sep 2020 12:56:40 +0200

    W dniu 2020-09-18 o 21:51, J.F. pisze:

    > Niekoniecznie - ma tam jakkies pojemnosci maksymalne i minimalne w
    > cylindrze i pewnego cisnienia nie przekroczy.

    Agregaty chłodnicze duże, są zabezpieczane przed zbytnim spadkiem
    ciśnienia na ssaniu i zbytnim wzrostem ciśnienia na tłoczeniu.
    Służą do tego regulowane, lub stałe presostaty.

    Presostaty miniaturowe kosztują niewiele i często używałem ich jako
    zabezpieczenie przed wzrostem ciśnienia na tłoczeniu.
    Takie presostaty miniaturowe okazały się wbrew moim obawom zadziwiająco
    trwałe.
    Termostat przepracował bezawaryjnie z takim presostatem ponad 10 lat i
    nadal działa wbrew czarnym prognozom rzekomych ekspertów, którzy omal
    nie utrącili projektu.

    > A silnik byc moze bedzie mocniejszy.
    >
    > W dodatku te samochodowe klimy maja jakies zabezpieczenia na cisnienia.

    Zapomina się często, że agregat chłodniczy pracuje głównie na obniżanie
    ciśnienia na ssaniu.
    Pompa próżniowa może pracować utrzymując próżnię dynamiczną, czyli
    niskie podciśnienie, przy znikomej (zerowej) wydajności przepływu.

    WM